El Director General de Coordinació de l'Administració Perifèrica de l'Estat, dependent del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, Antonio Sánchez, ha inaugurat la Jornada sobre certificats de delictes de naturalesa sexual que ha organitzat la Delegació del Govern a Catalunya, acompanyat del secretari general de la Delegació, Simón Pérez. També han participat en la jornada el subdelegat del Govern a Girona, Juan Manuel Sánchez-Bustamante, i la subdelegada del Govern a Lleida, Inma Manso.
Han assistit a la jornada representants de l'Administració General de l'Estat, dels departaments de Salut, Ensenyament, Justícia i Treball de la Generalitat, de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC), de les diputacions de Girona i Tarragona, de consells comarcals i d'ajuntaments, així com d'entitats, federacions i associacions vinculades a la infància i la joventut.
L'objectiu de la Jornada ha sigut difondre els mecanismes disponibles per a l'obtenció dels certificats de naturalesa sexual, -necessari per a els qui van a exercir una professió o activitat que implique contacte amb menors- i les solucions que ha habilitat el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques per a les diferents Administracions i per al ciutadà. Els canals a través dels quals pot obtindre's el certificat són els següents:
- Obtenció electrònica a través de la Seu electrònica del Ministeri de Justícia
- Obtenció electrònica a través de la Carpeta Ciudadana
- Intercanvi de dades entre AAPP a través de la Plataforma d'Intermediació.
- Presencial en els registres de les Gerències territorials de Justícia
- Registros de qualsevol òrgan administratiu de l'AGE, CCAA o Administració Local
- Delegacions i Subdelegacions del Govern
- Correu postal dirigit a les gerències territorials
Durant la Jornada, el Gerent Territorial de Justícia, del Ministeri de Justícia, Emilio Giménez Pita ha explicat el marc normatiu del certificat objecte d'esta jornada. Seguidament, Aitor Cubo, subdirector general d'Impuls de l'Administració Digital i Servicis al Ciutadà de la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, ha dedicat la seua ponència a les ferramentes per a obtindre ràpidament este certificat: la Plataforma d'intermediació de dades i la Carpeta Ciudadana.
PLATAFORMA D'INTERMEDIACIÓ DE DADES
Les AAPP poden intercanviar informació entre si, de manera que el treballador no ha d'aportar documents que ja estan en poder de l'Administració, amb el corresponent estalvi de temps i cost i una major fiabilitat per a les Administracions. En el cas del present certificat, l'Administració pot accedir amb la simple autorització de l'interessat.
CARPETA CIUTADANA
La Carpeta Ciudadana oferix un punt d'accés perquè el ciutadà puga consultar l'estat dels seus expedients i la seua informació personal. Es tracta d'una nova forma de relacionar-se amb les Administracions Públiques en un mateix punt que permet obtindre dades del padró, realitzar un canvi de domicili, titulacions acadèmiques, informació sobre béns immobles, el justificant d'absència d'antecedents penals i el de delictes de naturalesa sexual, objecte d'esta Jornada. En este cas, l'empresa que rep la certificació, pot comprovar la veracitat de les dades a través del Codi de Seguretat de Verificació. Està adaptada als diferents dispositius mòbils, tablets i smartphones. En estos moments es treballa amb les diferents Administracions Públiques per a posar en marxa nous servicis.
Font original de la notícia: Seap-Minhap
Més informació sobre la solució Plataforma d'Intermediació de Dades i Carpeta Ciudadana en el CTT