És un òrgan tècnic presidit pel Secretari General d'Administració Digital del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública per a la cooperació de l'Administració General de l'Estat, de les administracions de les Comunitats Autònomes i de les entitats que integren l'Administració Local en matèria d'administració electrònica.
Comissió Sectorial d'Administració Electrònica
Normativa
Disposició addicional novena de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic de les Administracions Pública
Reial decret 311/2022 , de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat (Art. 32 i Disposició addicional segona).
Reial decret 4/2010 , de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'administració electrònica (Art. 8.1).
Funcions
Assegurar la compatibilitat i interoperabilitat dels sistemes i aplicacions emprats per les Administracions Públiques.
Impulsar el desenvolupament de l'administració electrònica a Espanya.
Assegurar la cooperació entre les Administracions Públiques per a proporcionar informació administrativa clara, actualitzada i inequívoca.
Composició
Ho formen els titulars de les Direccions generals de les Comunitats i Ciudades Autónomas amb competències en matèria d'Administració Electrònica de cadascuna. Per part de l'Administració General de l'Estat, la Secretaria General d'Administració Digital . Les entitats de l'Administració Local quedaran representades per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies . I també participa com convidada la CRUE , Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles.
Desenvolupament de la seua activitat
En el si d'esta Comissió existixen una sèrie de Grups de Treball tècnics per a compartir experiències i bones pràctiques o per a la realització de projectes en col·laboració. Estos grups són dinàmics es formen en funció de les necessitats de cooperació en les matèries que es tracte i poden tancar-se una vegada complits els seus objectius i presentades les seues conclusions i recomanacions.
Grups de Treball actuals
Actualment la Comissió Sectorial compta amb catorze grups de treball :
- Grup d'Identitat Digital i firma electrònica
- Grup d'Intermediació i Servicis. Carpeta Ciudadana
- Grup d'Interoperabilitat
- Grup de Telecomunicacions Integrades
- Grup d'Observatori, Indicadors i Mesures
- Grup de Seguretat
- Grup de Reutilització d'Aplicacions i Servicis i RISP
- Grup de Repositoris Comuns
- Grup Documente, Expediente i Archivo Electrónico
- Grup de Funcionaris Habilitats i Registre Electrònic d'Apoderaments
- Grup de suport funcional a la implantació de les lleis 39 i 40/2015
- Grup Identificador Europeu de Legislació - ELI
- Grup de Factura Electrònica
- Grup de Passarel·la Digital Única