accesskey_mod_content

La Junta de Comunitats de Castella-la Manxa ressalta l'important avanç de la regió en l'àmbit de l'Administració electrònica.

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

08 gener 2015

La viceconsejera de Presidencia y Administraciones Públicas subraya que el 80 por ciento de las empresas de la región utilizan la Administración electrónica y cifra en 163 millones de euros el ahorro para Castilla-La Mancha gracias al uso del Registro electrónico.

La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques, Mar España, ha assegurat que “en només tres anys i mitjà hem protagonitzat un avanç important en l'àmbit de l'Administració electrònica perquè ja es poden iniciar el cent per cent dels procediments a través d'Internet”, la qual cosa suposa que qualsevol empresa o qualsevol ciutadà pot iniciar els seus procediments amb la Junta sense haver de desplaçar-se a una de les oficines d'Informació i Registre de manera presencial.

La viceconsejera ha indicado que, actualmente, ochocientos de los más de mil procedimientos y trámites que están en vigor en la Junta de Comunidades se pueden gestionar electrónicamente en su totalidad, no solamente el inicio del trámite.

“Estos avances -ha añadido-, se traducen en ahorro de tiempo, pero también de dinero, ya que cada trámite presencial que se convierte en electrónico representa un ahorro de 75 euros y solamente el uso del Registro electrónico ha permitido el ahorro de 163 millones de euros en Castilla-La Mancha”.

D'altra banda, també ha informat que el 80 per cent de les empreses de la regió utilitzen els procediments de l'Administració electrònica posats a disposició per la Junta de Comunitats i que el 57 per cent dels registres que es reben en l'Administració regional, més de dos milions de documents al llarg de l'any, es recepcionan via Internet.

Açò, al seu juí, demostra que “els ciutadans demanden una administració moderna, àgil i eficaç.

La firma del Conveni entre el Govern d'Espanya i l'Executiu autonòmic fa tan sols uns mesos sobre l'Oficina de Registre Virtual d'Entitats (ORVE), ha permès que els ciutadans de la regió puguen iniciar qualsevol tràmit via electrònica, independentment de la seua ubicació geogràfica o el nivell d'Administració.

La viceconsellera ha declarat que l'objectiu és poder estendre el Registre ORVE als 919 municipis de la regió perquè “qualsevol ciutadà de la regió, des del seu municipi, puga començar qualsevol tràmit amb qualsevol de les administracions”.

En este sentit, ha assenyalat que es treballa conjuntament amb Direcció general de Telecomunicacions en un sistema perquè els ciutadans puguen entrar en l'Administració electrònica simplement amb una clau, “i que eixa mateixa clau del ciutadà amb l'Estat servisca per als procediments amb la Junta de Comunitats i per al portal ciutadà dels municipis”.

Finalment, la viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques ha fet referència a la Llei de Transparència que està desenvolupant el Govern regional i ha apuntat que l'Administració electrònica també comporta “transparència i control per part dels ciutadans de la gestió que es dona per part dels poders públics”.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics