accesskey_mod_content

La Junta de Comunitats de Castella-la Manxa ressalta l'important avanç de la regió en l'àmbit de l'Administració electrònica.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

08 gener 2015

La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques subratlla que el 80 per cent de les empreses de la regió utilitzen l'Administració electrònica i xifra en 163 milions d'euros l'estalvi per a Castella-la Manxa gràcies a l'ús del Registre electrònic.

La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques, Mar Espanya, ha assegurat que “en només tres anys i mitjà hem protagonitzat un avanç important en l'àmbit de l'Administració electrònica perquè ja es poden iniciar el cent per cent dels procediments a través d'Internet”, la qual cosa suposa que qualsevol empresa o qualsevol ciutadà pot iniciar els seus procediments amb la Junta sense haver de desplaçar-se a una de les oficines d'Informació i Registre de manera presencial.

La viceconsellera ha indicat que, actualment, huit-cents dels més de mil procediments i tràmits que estan en vigor en la Junta de Comunitats es poden gestionar electrònicament íntegrament, no solament l'inici del tràmit.

“Estos avanços -ha afegit-, es traduïxen en estalvi de temps, però també de diners, ja que cada tràmit presencial que es convertix en electrònic representa un estalvi de 75 euros i solament l'ús del Registre electrònic ha permès l'estalvi de 163 milions d'euros a Castella-la Manxa”.

D'altra banda, també ha informat que el 80 per cent de les empreses de la regió utilitzen els procediments de l'Administració electrònica posats a disposició per la Junta de Comunitats i que el 57 per cent dels registres que es reben en l'Administració regional, més de dos milions de documents al llarg de l'any, es recepcionan via Internet.

Açò, al seu juí, demostra que “els ciutadans demanden una administració moderna, àgil i eficaç.

La firma del Conveni entre el Govern d'Espanya i l'Executiu autonòmic fa tan sols uns mesos sobre l'Oficina de Registre Virtual d'Entitats (ORVE), ha permès que els ciutadans de la regió puguen iniciar qualsevol tràmit via electrònica, independentment de la seua ubicació geogràfica o el nivell d'Administració.

La viceconsellera ha declarat que l'objectiu és poder estendre el Registre ORVE als 919 municipis de la regió perquè “qualsevol ciutadà de la regió, des del seu municipi, puga començar qualsevol tràmit amb qualsevol de les administracions”.

En este sentit, ha assenyalat que es treballa conjuntament amb Direcció general de Telecomunicacions en un sistema perquè els ciutadans puguen entrar en l'Administració electrònica simplement amb una clau, “i que eixa mateixa clau del ciutadà amb l'Estat servisca per als procediments amb la Junta de Comunitats i per al portal ciutadà dels municipis”.

Finalment, la viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques ha fet referència a la Llei de Transparència que està desenvolupant el Govern regional i ha apuntat que l'Administració electrònica també comporta “transparència i control per part dels ciutadans de la gestió que es dona per part dels poders públics”.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics