accesskey_mod_content

La Diputació de Ciudad Real garantix la implantació de l'Administració electrònica en tota la província

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

14 gener 2015

El diputat provincial ha presentat el catàleg de servicis telemàtics oferits a tots els ajuntaments i a la ciutadania.

Ha destacat el progressiu increment dels tràmits electrònics integrals i ha assegurat que des de 2010 a 2014 s'ha elaborat en Seu Electrònica un catàleg de servicis d'administració des del qual fóra factible poder demanar "des d'un certificat d'empadronament, una llicència d'obres o presentar una factura electrònica, estalviant temps, diners, evitant desplaçaments i reduint costos mediambientals inherents a l'ús de paper".

El sistema que impulsa la Diputació Provincial ha permès estalviar en els últims mesos als ajuntaments, entitats i ciutadans més de 125.000 euros. Com a exemple, el diputat ha assenyalat que en el primer semestre de 2014, més del 95 per cent dels documents, al voltant de 23.300, que s'ha presentat en els diferents departaments i servicis s'ha realitzat a través de firma electrònica. Fins i tot ha matisat que a 30 de novembre del passat any, pel que fa al registre d'eixida, 48.800 documents, el 95,23 per cent, han sigut firmats de manera electrònica, la qual cosa significa que tan sol el 5 per cent restant, 2.094 documents, s'han tramitat de forma tradicional.

Una altra dada que avala la implantació de l'administració electrònica, segons ha posat de manifest el diputat provincial, és que, a falta de comptabilitzar l'últim mes del passat exercici, s'han practicat 30.975 notificacions, el 70,55 per cent, a través de la ferramenta "Compareix", i que en el registre d'entrada s'han rebut per via telemàtica 43.238 documents, el 58,78 per cent. "Una assignatura que tenim pendent perquè encara existixen 30.324 els documents rebuts en paper", s'ha lamentat el diputat.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Servicis electrònics