accesskey_mod_content

La Diputación de Ciudad Real garantiza la implantación de la Administración electrónica en toda la provincia

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

14 gener 2015

El diputado provincial ha presentado el catálogo de servicios telemáticos ofrecidos a todos los ayuntamientos y a la ciudadanía.

Ha destacado el progresivo incremento de los trámites electrónicos integrales y ha asegurado que desde 2010 a 2014 se ha elaborado en Sede Electrónica un catálogo de servicios de administración desde el que fuera factible poder pedir "desde un certificado de empadronamiento, una licencia de obras o presentar una factura electrónica, ahorrando tiempo, dinero, evitando desplazamientos y reduciendo costes medioambientales inherentes al uso de papel".

El sistema que impulsa la Diputació Provincial ha permès estalviar en els últims mesos als ajuntaments, entitats i ciutadans més de 125.000 euros. Com a exemple, el diputat ha assenyalat que en el primer semestre de 2014, més del 95 per cent dels documents, al voltant de 23.300, que s'ha presentat en els diferents departaments i servicis s'ha realitzat a través de firma electrònica. Fins i tot ha matisat que a 30 de novembre del passat any, pel que fa al registre d'eixida, 48.800 documents, el 95,23 per cent, han sigut firmats de manera electrònica, la qual cosa significa que tan sol el 5 per cent restant, 2.094 documents, s'han tramitat de forma tradicional.

Una altra dada que avala la implantació de l'administració electrònica, segons ha posat de manifest el diputat provincial, és que, a falta de comptabilitzar l'últim mes del passat exercici, s'han practicat 30.975 notificacions, el 70,55 per cent, a través de la ferramenta "Compareix", i que en el registre d'entrada s'han rebut per via telemàtica 43.238 documents, el 58,78 per cent. "Una assignatura que tenim pendent perquè encara existixen 30.324 els documents rebuts en paper", s'ha lamentat el diputat.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Servicis electrònics