Sobre un mercat únic digital competitiu - l'administració electrònica com a factor capdavanter.
En 2010, la Comissió Europea va aprovar l'estratègia «UE 2020» destinada a generar un creixement intel·ligent, sostenible i integrador i a millorar la governança econòmica. Una de les set iniciatives emblemàtiques de l'estratègia de creixement de la UE és la «Agenda Digital per a Europa», una estratègia que aprofita el potencial que oferix el ràpid avanç de les tecnologies digitals.
Un component molt important de l'Agenda Digital es dedica a l'aprofitament de les TIC per a promoure l'administració electrònica intel·ligent, segura, sostenible i innovadora.
El marcador de l'Agenda Digital de 2011 ha reflectit els següents avanços: el 65 % de la població utilitza Internet regularment, la cobertura de les xarxes fixes de banda ampla va aconseguir el 95,3 % (la cobertura rural solament va arribar al 82,4% de la població rural), les subscripcions per damunt dels 10 Mbps van aconseguir quasi el 30 %, el 28,7 % de les llars podria tindre accés a una velocitat de 30 Mbps o superior si així ho desitja, el 40 % de la població va utilitzar Internet per a adquirir béns i servicis, el 57 % dels usuaris d'Internet va participar en el comerç electrònic, el percentatge de compradors transfronterers en línia va aconseguir el 8,8 %, el 28 % de les PIME van realitzar compres en línia i el 12,9 % va dur a terme vendes en línia.