accesskey_mod_content

Planes estratègics en l'àmbit de les Entidades Locales

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP)

Des de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP)(Obri en nova finestra) s'oferixen casos d'èxit en administració electrònica així com pautes d'adaptació a les noves lleis d'administració electrònica.
També models d'ordenances-tipus que ajudaran als ajuntaments a plasmar els resultats finals en una ordenança pròpia.

 

Guía ENS para Entidades Locales: Guia estratègica en seguretat per a entitats locals (tom I) (2017)

05 octubre 2017

Esquema Nacional de Seguretat (ENS) Quadern de recomanacions. octubre de 2017.- 1 PDF de 138 p. 13,68 MB.

NOTA: l'objectiu de l'obra és ajudar a les Administracions Locals a interpretar de forma pràctica i homogènia les obligacions derivades de l'Esquema Nacional de Seguretat. Entre uns altres, alguns dels temes que es volien resoldre eren:

  • la fixació de nivells de seguretat adequades al context de l'Administració Local
  • el paper de les Diputacions com a prestadores de servicis
  • la implicació que suposen paradigmes com el Cloud Computing
  • les mesures que hauran de ser aplicable per a millorar la seguretat de la informació i servicis, tant per la pròpia Administració Local com pels prestadors de servici.
  • Seguretat i Protecció de Dades
  • Lleis 39 i 40

Ordenanza reguladora del procedimiento administrativo común electrónico en la administración local [Leyes 39/2015 y 40/2015, de 1 de octubre] (2016)

14 desembre 2016

Aprovada l'ordenza en Junta de Govern FEMP de 14-12-2016. Edita FEMP, Federació Espanyola de Municipis i Províncies(Obri en nova finestra) , 1 fitxer pdf de 70 p. impreses.

NOTA: La ordenanza reguladora del procedimiento administrativo común electrónico en la administración local es un modelo tipo que aplicada a una administración local concreta tiene como objeto el desarrollo del procedimiento administrativo común para la gestión administrativa de la misma y cuya tramitación se realizará, en todo caso, por medios electrónicos, en aplicación de las Leyes Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas(Obri en nova finestra) i la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público(Obri en nova finestra) , així com de la Transparència.

L'Ordenanza s'organitza en nou Títulos, a més de les disposicions addicionals, transitòries i finals:
TÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS
TÍTOL II. EL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU ELECTRÒNIC
TÍTOL III. LA SEU ELECTRÒNICA
TÍTOL IV. IDENTIFICACIÓ I FIRMA ELECTRÒNICA
TÍTOL V. LA DIFUSIÓ I ACCÉS DE LA INFORMACIÓ ADMINISTRATIVA A través DE MITJANS ELECTRÒNICS
TÍTOL VI. EL REGISTRE ELECTRÒNIC
TÍTOL VII. NORMES ESPECÍFIQUES DE LICITACIÓ ELECTRÒNICA
TÍTOL VIII. NORMES SOBRE ORGANITZACIÓ
TÍTOL IX. COMUNICACIONS ELECTRÒNIQUES INTERNES

  • Lleis 39 i 40
  • Servicis electrònics

Ordenança tipus de transparència, accés a la informació i reutilització (2014)

27 maig 2014

aprovada en Junta de Govern FEMP de 27-5-2014. Publicat en el portal de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) 1 fitxer pdf de 30 p. impreses.

  • NOTA: Este documento ha sido elaborado con el objetivo de servir a los gobiernos locales como guía para hacer de sus ayuntamientos entidades más transparentes y abiertas a la participación de los vecinos. La aplicación de la Ordenanza Tipo permitirá cumplir en el plazo fijado (antes del 10 de diciembre de 2015) con las obligaciones de transparencia de las instituciones y el derecho de participación y acceso a la información de los ciudadanos, que contemplan tanto la propia Constitución y la Ley de Bases de Régimen Local tras su reforma, así como la Llei 19/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern(Obri en nova finestra) .

  • Govern obert, Informes i Estudios

Experiències d'èxit en i-Administració de les Entidades Locales (2011)

15 octubre 2011

publicat per la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), en col·laboració amb el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, 15 d'octubre de 2011.- 1 pdf de 150 p. impreses.
Este informe arreplega 20 casos i èxit en i-Administració en Ajuntaments i 5 d'en Diputacions Provincials, amb l'objectiu de transmetre el coneixement i servir d'inspiració per a aquelles organitzacions en procés de modernització.

  • Servicis electrònics

Incidència del desenvolupament reglamentari en l'adaptació de les Administracions Locals a la Llei 11/2007 : Annex a la Guia Pràctica de la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Servicis Públics (2010)

22 juny 2010

autors; Virginia Moreno Bonilla, Valentín Pérez Almarza . - Madrid : FEMP ( Federació Espanyola de Municipis i Províncies), [22 de juny] 2010 . - 1 fitxer PDF, 272 p. impreses) .- ISBN: 978-84-92494-17-0

  • NOTA: L'annex 1 arreplega exemples d'ordenances reguladores de l'administració electrònica: ajuntaments d'Irun, Leganés i Rivas-Vaciamadrid.
    L'edició impresa d'esta publicació ha sigut possible gràcies al Conveni firmat entre el Ministeri d'Indústria,Turisme i Comerç i la FEMP dins de les actuacions del Pla Avança 2.

  • Servicis electrònics

Grau d'adaptació de les entitats locals ( menors de 20.000 habitants) a la Llei 11/2007 d'Accés electrònic dels ciutadans als servicis públics: LAECSP (2010)

01 març 2010

FEMP. Unitat Tècnica de Noves Tecnologies . - Madrid : edita FEMP( Federació Espanyola de Municipis i Províncies) , 2010 (març) . - 1 fitxer pdf ( 40 p. impreses). Treball realitzat amb la resposta de 17 Diputacions Provincials, Grup de treball coordinat per la FEMP

  • Servicis electrònics

Guia pràctica de la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Servicis Públics : LAECSP (2009)

11 juny 2009

realitza, Comisón de Modernització i Calidad de la FEMP ; coordinació i redacció, Virginia Moreno Bonilla ; Valentín Pérez Amarza . - [1ª ed] . - Madrid : FEMP ( Federació Espanyola de Municipis i Províncies), [11 de juny] 2009 . - 1 fitxer pdf ( 134 p. impreses) ; ISBN 978-84-92494-03-3.-

  • NOTA: Editat dins de les actuacions de Pla Avança 2 Esta guia ajuda als Ajuntaments en el procés d'adaptació dels seus procediments a la LAECSP

  • Servicis electrònics

Altres estudis, guies, sobre l'àmbit local

Guia de requisits per a Entidades Locales. Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Component 11 (2021) i EELL de menys de 50mil habitants(2022)

05 novembre 2021

Editat al novembre de 2021. 1 PDF de 68 p.

  • El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), oferix esta Guia de requisits per a Entitats Locals. Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Component 11, com a ajuda en la sol·licitud de subvencions destinades a la transformació digital i modernització de les Administracions de les Entitats Locals
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Component 11(Obri en nova finestra)
  • Servicis electrònics

Digitalíza-T! (2016)

01 setembre 2016

Guía Digitalízate: Guia per a facilitar a les Entitats Locals el compliment de les obligacions digitals de les Lleis 39 i 40/2015. Ús de les ferramentes tecnològiques de la DTIC. Elaboració i coordinació de continguts: Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). Responsable edició digital: Subdirecció General d'Informació, Documentació i Publicacions, 1ª edició electrònica: setembre de 2016. 1 fitxer PDF de 69 pág. impreses. Edita: © Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. S.G.T. Centre de Publicacions.Col·lecció: administració electrònica. NIPO(PDF): 630-16-002-0

Esta publicació es realitza també en format ePUB: Guía Digitalízate: Guia per a facilitar a les Entitats Locals el compliment de les obligacions digitals de les Lleis 39 i 40/2015(Obri en nova finestra) (ePUB - 7,46 MB)

Informació complementària en la secció: Estratègies - Lleis 39 i 40/2015

  • Lleis 39 i 40
  • Servicis electrònics

Guia d'adaptació de les EELL a la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Servicis Públics (2008)

03 setembre 2008

Estudi realitzat per l'Oficina de Seguiment de la Xarxa de Municipis Digitals de la Junta de Castella i León .- edita : Junta de Castella i León, publicat en 3 de setembre de 2008.- 1 pdf de 68 p. impreses.

  • NOTA: Este document està orientat a les Entitats Locals de Castella i León (Ajuntaments i Diputacions Provincials), però és perfectament extensible a la resta d'Entitats Locals nacionals i altres Administracions Públiques

  • Servicis electrònics