Pla Estratègic per a l'Administració Electrònica 2015-2018 a Castella La-Taca

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

31 març 2015

Amb este Pla Estratègic, que contempla quatre eixos d'actuació, es vol seguir facilitant la relació dels ciutadans i les empreses amb l'Administració.

El Pla Estratègic per a l'Administració Electrònica 2015-2018 a Castella-la Manxa (Obri en nova finestra) s'ha presentat el passat 27 de març a Toledo. Esta iniciativa compta amb 95 mesures i naix d'una avaluació dels plans de mesures de suport a emprenedors, de racionalització administrativa i implementació de l'administració electrònica, que s'han desenvolupat des de juny de 2011 fins a 2014.

La Presidenta de Castilla La Mancha ha destacado que gracias a este plan, que ya se ha empezado a desarrollar y al que le quedan fases por poner en marcha, “hemos avanzado para tener una Administración más moderna, con menos barreras y más accesible”. Prueba de ello, ha continuado, es que en nuestra región hoy existen mil procedimientos menos que en 2011. Así mismo subraya que hoy el 60 por ciento de los procedimientos están informatizados completamente frente al 25 por ciento de 2011, y en la fase de inicio se encuentran informatizados el cien por cien. Así mismo destaca que las medidas expuestas han permitido un ahorro indirecto de casi 650 millones de euros según los baremos establecidos por la OCDE.

El Pla Estratègic compta amb un pressupost de 120 milions d'euros de 2015 a 2018 i se sustenta en quatre eixos d'actuació: Administració Digital, Administració Fàcil, Administració Oberta i Col·laborativa i Administració Preparada i Sostenible, les accions de la qual es basen a prioritzar el desplegament de la banda ampla ultrarrápida en línia amb l'establit en l'Agenda Europea. Per a aconseguir-ho, Cospedal ha afirmat que el Govern regional destina a este Pla una inversió de 35 milions d'euros.

Con respecto a las líneas de actuación de cada uno de los cuatro ejes, la presidenta ha señalado que el de Administración Digital “contempla que los ciudadanos puedan realizar sus gestiones en un solo click”. Esto conlleva que podrán descargar licencias de caza y pesca; realizar las matriculaciones en los centros educativos; o la creación de la Oficina Agraria Virtual dentro del Portal Agrario, para que los agricultores puedan seguir la tramitación de las ayuda de la PAC telemáticamente.

El segon eix, Administració Fàcil, contempla la creació de l'espai Oficina Mòbil, que posarà a la disposició de les empreses, de forma gratuïta, un conjunt d'aplicacions web.

Així mateix, l'eix Administració Oberta i Col·laborativa preveu la Creació de la Carpeta de Salut, que va a facilitar la consulta de la informació clínica personal de cada ciutadà.

El último eje, el llamado Administración Preparada y Sostenible, pondrá en marcha, entre otros instrumentos, el Informe Clínico de Emergencias, de gran utilidad para el personal sanitario porque que va a permitir el envío anticipado de la información del enfermo desde las ambulancias, antes de llegar al hospital.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Servicis electrònics