L'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web es una iniciativa puesta en marcha en el año 2010 por la Dirección General de Modernización Administrativa, Procedimientos e Impulso de la Administración Electrónica, con el objetivo de ayudar a mejorar el grado de cumplimiento en materia de accesibilidad de los portales de la Administración (AGE, CCAA y EELL). Todo ello en coordinación con la Comisión Permanente del Consejo Superior de Administración Electrónica y del Comité Sectorial de Administración Electrónica.
Després de la publicació de la resolució del 2 de setembre de 2012 pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Energia en la qual s'especifica que la norma 139803:2012 substituïx a la norma 139803:2004, les Administracions Públiques estan treballant en el procés d'actualització al nou estàndard.
L'Observatori d'Accessibilitat Web està preparant nous materials d'ajuda que servisquen de suport per a l'aplicació del nou estàndard. Actualment ja es troben disponibles:
- Descàrrega gratuïta de la Norma UNIX 139803:2012 . La Secretaría de Estado de Administraciones Públicas ha suscrito un acuerdo con AENOR
per a la distribució gratuïta d'esta norma a través del Portal d'Administració Electrònica. Està prohibida la distribució d'este document per altres mitjans que no siguen els autoritzats per AENOR
.
- Secció "Preguntes Freqüents" sobre accessibilitat web totalment actualitzada al nou estàndard UNIX 139803:2012
- Guia desenvolupada per INTECO "Cap a les Pautes WCAG 2.0"
.
Durant els pròxims mesos s'aniran incorporant nous continguts que esperem siguen de gran utilitat per a totes les Administracions Públiques.
A més, els gestors de portals de les administracions públiques poden sol·licitar formar part de la Comunitat Accessibilitat en la qual es compartixen coneixements d'esta temàtica.