accesskey_mod_content

Publicado el estudio sobre el estado de la Administración electrónica entre los Países de la Unión Europea

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

03 octubre 2016

L'estudi analitza aspectes clau de l'Administració Electrònica

El 28 de septiembre la Comisión Europea ha publicado su estudio comparativo sobre el estado de la Administración Electrónica entre los Países de la Unión Europea. El estudio, bajo el título “Un punto de inflexión para el desarrollo de la Administración Electrónica en Europa?”, analiza aspectos clave de la llamada “Administración Electrónica”, como el enfoque hacia el ciudadano, la transparencia, la posibilidad de que ciudadanos europeo puedan realizar trámites electrónicos en otros países europeos, así como la disposición de elementos básicos que una Administración ha de disponer para garantizar el buen funcionamiento de su Administración electrónica (Habilitadores Clave).

En la present edició, s'han tingut en compte aspectes clau com la grandària, població i producte interior brut de cada país, per a dur a terme comparatives més adequades. D'esta manera Espanya queda englobat en el Grup 2, compost per aquells països amb major població i amb un elevat percentatge de persones en la 3ª edat, i un nivell educacional i una penetració d'Internet en línia amb la mitjana europea.

Para cada grupo se han analizado aspectos como el grado de penetración en la sociedad de los medios digitales para relacionarse con la Administración y el grado de digitalización de los servicios. De acuerdo al estudio España está en una situación de progreso, al igual que Portugal, Italia y Dinamarca, y por delante de Reino Unido y Francia.

Informe UE sobre l'estat de l'administració electrònica

Els països “en progrés” mostren una clara evolució en la digitalització de la seua Administració, però afronten factors externs que dificulten la seua completa introducció, com el grau d'ús dels servicis electrònics.

Entre les recomanacions de l'estudi per a este tipus de països s'assenyala el desenvolupament de polítiques de redissenye dels servicis públics per a orientar-los a la casuística personal dels ciutadans. 

Font original de la notícia i accés a l'estudi(Obri en nova finestra)

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Servicis electrònics