accesskey_mod_content

Publicat l'estudi sobre l'estat de l'Administració electrònica entre els Països de la Unió Europea

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

03 octubre 2016

L'estudi analitza aspectes clau de l'Administració Electrònica

El 28 de setembre la Comissió Europea ha publicat el seu estudi comparatiu sobre l'estat de l'Administració Electrònica entre els Països de la Unió Europea. L'estudi, sota el títol “Un punt d'inflexió per al desenvolupament de l'Administració Electrònica a Europa?”, analitza aspectes clau de l'anomenada “Administració Electrònica”, com l'enfocament cap al ciutadà, la transparència, la possibilitat que ciutadans europeu puguin realitzar tràmits electrònics en altres països europeus, així com la disposició d'elements bàsics que una Administració ha de disposar per garantir el bon funcionament de la seva Administració electrònica (Habilitadors Clau).

En la present edició, s'han tingut en compte aspectes clau com la grandària, població i producte interior brut de cada país, per dur a terme comparatives més adequades. D'aquesta manera Espanya queda englobat en el Grup 2, compost per aquells països amb major població i amb un elevat percentatge de persones en la 3ª edat, i un nivell educacional i una penetració d'Internet en línia amb la mitjana europea.

Per a cada grup s'han analitzat aspectes com el grau de penetració en la societat dels mitjans digitals per relacionar-se amb l'Administració i el grau de digitalització dels serveis. D'acord a l'estudi Espanya està en una situació de progrés, igual que Portugal, Itàlia i Dinamarca, i per davant de Regne Unit i França.

Informi UE sobre l'estat de l'administració electrònica

Els països “en progrés” mostren una clara evolució en la digitalització de la seva Administració, però afronten factors externs que dificulten la seva completa introducció, com el grau d'ús dels serveis electrònics.

Entre les recomanacions de l'estudi per a aquest tipus de països s'assenyala el desenvolupament de polítiques de redissenyo dels serveis públics per orientar-los a la casuística personal dels ciutadans. 

Font original de la notícia i accés a l'estudi(Obre en nova finestra)

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Serveis electrònics