" /> PAe - Premiadas la Política de gestión de documentos electrónicos MINHAP y la aplicación “Archive”
accesskey_mod_content

Premiadas la Política de gestión de documentos electrónicos MINHAP y la aplicación “Archive”

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

31 maig 2016

Premio al mejor proyecto archivístico a la Política de gestión de documentos electrónicos del MINHAP, además, "Archive" ha quedado finalista en la categoría de mejor actividad innovadora.

El VII Congreso de Archivos de Castilla y León ha otorgado el premio al mejor proyecto archivístico a la Política de gestió de documents electrònics del Ministeri d'i Hisenda i Administracions Públiques(Obri en nova finestra) . Així mateix, en el congrés l'aplicació d'arxiu electrònic Archive , desenvolupada pel Ministeri al servici de totes les administracions públiques, ha quedat finalista en la categoria de millor activitat innovadora.

En la concessió del premi el jurat ha destacat que es tracta de la primera política de gestió de documents electrònics de l'Administració General de l'Estat i és un referent per a altres organismes i institucions. Tots els ministeris i organismes públics estan obligats a elaborar la seua política de gestió de documents electrònics. Bàsicament, consistix a definir les directrius de cada organització per a la creació i gestió de documents electrònics autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, assenyalant els responsables de cada procés.

En cada organització este plantejament inclou les línies bàsiques per a dissenyar el seu procés de digitalització, la definició de requisits tècnics i organitzatius necessaris per a executar lotus els processos de digitalització i gestió de documents que s'han d'abordar: firma electrònica, registre electrònic, copiat autèntic, arxiu definitiu, etc.

En el caso del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas, el documento ha sido elaborado por un grupo de trabajo altamente representativo, integrado por especialistas en archivo, informáticos y gestores, en representación de organismos y entidades públicas con gran experiencia en gestión documental, administración electrónica y archivo. Al grupo se incorporaron también el Ministerio de la Presidencia y la Subdirección General de Archivos Estatales del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

A partir de l'elaboració de la Política de gestió de documents electrònics va sorgir la idea de desenvolupar una aplicació que donara resposta a la necessitat d'un arxiu electrònic. Així es va posar en marxa el projecte Archive.

L'aplicació Archive ha quedat finalista

Per la seua part, l'aplicació Archive ha quedat finalista en el premi a la millor activitat innovadora. Es tracta d'una aplicació d'arxiu electrònic per a la gestió de documents i expedients electrònics, donant així resposta en la fase d'arxiu a una administració electrònica en constant impuls.

Arxive és un desenvolupament informàtic realitzat pel Ministeri d'hisenda i Administracions Públiques i lloc a la disposició de totes les administracions públiques, amb l'objecte de la seua reutilització i reaprofitament per les mateixes. Tota la informació arxivada és absolutament independent de la tecnologia que done suport al servici, i això garantix la seua validesa funcional al llarg del temps.

L'aplicació ha sigut desenvolupada per la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions del Ministeri, en col·laboració amb els arxius del ministeri i seguint estàndards i models europeus. Actualment s'està provant amb èxit en una vintena de projectes pilot en diferents organismes d'administracions públiques centrals, autonòmiques i locals.

Amb Arxive, els expedients i documents electrònics són importats i classificats en sèries documentals i passen per diversos estats (automàtica o manualment), segons la política de conservació assignada. Arxive permet gestionar totes les fases dels expedients i documents electrònics. Inclou ferramentes per a l'intercanvi entre arxius, buscar expedients, obtindre actes d'ingrés, etc.

Cualquier ayuntamiento, comunidad autónoma, ministerio, organismo o entidad pública podrá acceder libremente a la aplicación y cumplir así los requisitos de archivo electrónico a los que obliga la legislación con un plazo de adaptación que finaliza en octubre de 2018.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

Més informació sobre la solució ARXIVE en el CTT.

Política de gestió documents electrònics MINHAP(Obri en nova finestra)

Ponències complementàries al document(Obri en nova finestra)

  • Interoperabilitat i Normalització
  • Infraestructures i servicis comuns