- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Disponible nova versió @firma federada
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
18 febrer 2016
La nova versió federada, a més de noves funcionalitats, implica una renovació tecnològica de la plataforma.
En el año 2015, la instalación de la Plataforma @firma que presta servicio desde la nube SARA, realizó más de 250 millones de validaciones de certificados y firmas. Esto ha sido posible gracias a que hay en producción más de 750 organismos y casi 1400 aplicaciones. La Plataforma permite la validación de certificados de 30 prestadores de certificación: 25 nacionales reconocidos por el Ministerio de Industria, Energía y Turismo y 5 internacionales, haciendo un total de más de 280 certificados distintos. Por lo tanto, se trata de un servicio consolidado, declarado como servicio compartido, al cuál la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (DTIC) sigue dedicando esfuerzos para mejorar y ampliar sus funcionalidades.
La plataforma @firma se ofrece en 2 modalidades de uso, integración mediante servicios web contra la instalación de la plataforma en la nube SARA y como software para instalar por las administraciones públicas, el denominado modele federat. Les plataformes federades es recomanen únicament per a aquelles Administracions Públiques l'elevat volum de les quals de validacions fan més eficient l'ús de la plataforma localment, típicament a partir de 3 milions de validacions al mes.
Concorde a açò, es posa a la disposició de totes les Administracions Públiques una nova versió, per a aquelles Administracions interessades en l'actualització de la seua plataforma @firma o en la instal·lació d'una plataforma @firma per a ús propi (@firma versió federada) el quin podran sol·licitar-ho al servici de suport .
La nova versió 6.1, a més d'incorporar noves funcionalitats, suposa una renovació tecnològica. Poden consultar els canvis respecte a la versió anterior en documentació associada al projecte .
Finalment, s'ha habilitat una llista de correu per a ús de les plataformes federades, afirma-mod-federado@listas-ctt.administracionelectronica.gob.es perquè puguen comentar casuístiques i problemes particulars comuns, per als quals no es dona suport des d'@firma, com poden ser versions anteriors de la plataforma, bases de dades alternatives, etc.
- Identitat i Firma electrònica
- Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Soluciones Informáticas
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8