accesskey_mod_content

Publicació d'esborranys de guies per a adaptació a les disposicions del Reial decret 1495/2011.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

20 abril 2012

El RD 1495/2011, de 24 d'octubre, de desenvolupament de la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, establix el termini d'un any d'adaptació al mateix des de la seua entrada en vigor el 9 de Novembre de 2011. Amb l'objectiu de facilitar esta adaptació a les entitats que els és aplicable la norma, el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, han elaborat dos guies que ara són publicades en esborrany.

Publicación de borradores de guías para adaptación a las disposiciones del Real Decreto 1495/2011.

El Real Decreto 1495/2011, de 24 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2007, de 16 de noviembre, sobre reutilización de la información del sector público, para el ámbito del sector público estatal, establece en su Disposición Adicional Segunda el plazo de un año de adaptación al mismo desde su entrada en vigor el 9 de Noviembre de 2011. Con el objetivo de facilitar esta adaptación a las entidades que les es de aplicación la norma, el Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas y el Ministerio de Industria, Energía y Turismo, han elaborado dos guías que ahora son publicadas en borrador.

La “ Guia d'aplicació del Reial decret 1495/2011(Obri en nova finestra) ” té com a objectiu informar i facilitar als organismes del sector públic estatal el compliment del Reial decret 1495/2011 pel qual es desenvolupa de la Llei 37/2007, de manera que puguen realitzar adequadament les adaptacions i tasques de manteniment necessàries en els seus sistemes d'informació i llocs web. La guia descriu tant els passos a seguir com els models o ferramentes a emprar, així com una proposta d'esquema organitzatiu que recolze i done suport a la publicació i posada a la disposició de la informació del Sector Públic. La guia es complementarà amb la futura Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Reutilització de la Informació del Sector Públic prevista en el Reial decret, a l'esborrany del qual fa referència de manera explícita en aquells aspectes necessaris.

Per la seua part, la “ Guia de funcionament, manteniment i actualització del catàleg d'informació pública datos.gob.es(Obri en nova finestra) ” té un doble objectiu: d'una banda informar als organismes del sector públic estatal dels passos a seguir i ferramentes a emprar, per a la catalogació dels seus conjunts de dades a través del portal web del Catàleg d'Informació Pública datos.gob.es(Obri en nova finestra) , i d'altra banda informar a empreses i ciutadania en general dels passos a seguir i ferramentes del portal per a buscar, consultar i accedir als conjunts de dades exposades, així com per a la catalogació d'aplicacions que facen ús d'ells.

Ambos documentos serán presentados a la Comisión Permanente del Consejo Superior de Administración Electrónica, y pretenden ser una ayuda para los gestores públicos a la hora de afrontar la adaptación a la nueva norma, que consagra el principio de autorización generalizada de reutilización de la información del sector público puesta a disposición de ciudadanos y empresas.

  • Govern obert, Informes i Estudis