D'esta forma, la documentació en paper es retorna al ciutadà, i no es custodia, ni s'arxiva, solament es reenvía la imatge dels documents. Açò suposa un important estalvi de costos, ja que es calcula 3,5 euros per enviament, i de temps, tant per a l'Administració com per al ciutadà, ja que es reduïxen terminis de setmanes a uns simples segons.
A través d'ORVE, la interconnexió electrònica de registres permet reduir substancialment els costos de valisa i intercanvi del paper entre administracions, ja que amb l'actual marc normatiu i tècnic és possible digitalitzar completament el paper presentat en finestreta i retornar-li-ho al ciutadà.
Este proyecto funciona desde el pasado 2 de julio en la Comunidad de Madrid, en donde se han integrado 392 oficinas de todos los niveles administrativos: municipios, oficinas autonómicas y de la Administración General del Estado.
El secretario de Estado ha estado acompañado por el Secretario de Estado de Telecomunicaciones y Sociedad de la Información, Víctor Calvo-Sotelo Ibáñez-Martín, el consejero de Presidencia madrileño, Salvador Victoria, la segunda teniente de Alcalde de Madrid, Concepción Dancausa, y el secretario general de la Federación Española de Municipios (FEMP), Ángel Fernández, y el presidente de la Federación Madrileña de Municipios, David Pérez.