Presentació de l'Oficina de Registre Virtual (ORVE), un nou avanç en la ‘Administració sense papers’.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

09 gener 2013

El secretario de Estado de Administraciones Públicas, Antonio Beteta, ha presidido la presentación de la Oficina de Registro Virtual (ORVE), un nuevo avance en la ‘Administración sin papeles’, ya que permite escanear el papel que presenta el ciudadano en las oficinas de registro, aplicando la digitalización en los puestos de ventanilla con plena validez jurídica, y enviando electrónicamente al instante la documentación al destino.

De esta forma, la documentación en papel se devuelve al ciudadano, y no se custodia, ni se archiva, solo se reenvía la imagen de los documentos. Esto supone un importante ahorro de costes, ya que se calcula 3,5 euros por envío, y de tiempo, tanto para la Administración como para el ciudadano, ya que se reducen plazos de semanas a unos simples segundos.

A través d'ORVE, la interconnexió electrònica de registres permet reduir substancialment els costos de valisa i intercanvi del paper entre administracions, ja que amb l'actual marc normatiu i tècnic és possible digitalitzar completament el paper presentat en finestreta i retornar-li-ho al ciutadà.

Este proyecto funciona desde el pasado 2 de julio en la Comunidad de Madrid, en donde se han integrado 392 oficinas de todos los niveles administrativos: municipios, oficinas autonómicas y de la Administración General del Estado.

El secretari d'Estat ha estat acompanyat pel Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Víctor Calvo-Sotelo Ibáñez-Martín, el conseller de Presidència madrileny, Salvador Victoria, la segona tinent d'Alcalde de Madrid, Concepción Dancausa, i el secretari general de la Federació Espanyola de Municipis (FEMP), Ángel Fernández, i el president de la Federació Madrilenya de Municipis, David Pérez.

Més informació(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa