accesskey_mod_content

Especificació XBRL 2.1 referenciable en compra pública en la UE

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

03 febrer 2016

El divendres 28 de gener es va publicar la Decisió de la Comissió Europea que identifica a l'especificació XBLR 2.1 com referenciable en compra pública en la Unió Europea. Entrarà en vigor als vint dies de la seua publicació. Esta identificació s'ha promogut des d'Espanya.

La Decisió d'execució (UE) 2016/120(Obri en nova finestra) de la Comisión de 28 de enero de 2016 relativa a la identificación del eXtensible Business Reporting Language, versión 2.1, a efectos de referenciación en la contratación pública es el resultado del procedimiento de identificación previsto en el Reglament (UE) Nº 1025/2012(Obri en nova finestra) , de 25 de octubre, del Parlamento Europeo y del Consejo, sobre la normalización europea. La especificación XBRL permite la definición de informes de carácter empresarial y financiero favoreciendo la interoperabilidad de este tipo de información.

El citat Reglament (UE) Nº 1025/2012, que vé a consolidar el marc legal de normalització TIC en la UE, té per objecte, entre uns altres, la identificació de les especificacions tècniques de les TIC admissibles a l'efecte de referenciación en la contractació pública.  En particular, en el seu Capítol IV sobre especificacions tècniques de les TIC, contempla un aspecte nou en relació amb èpoques anteriors i és que, bé a proposta d'un Estat membre ben o a iniciativa pròpia, la Comissió podrà identificar especificacions tècniques de les TIC que no sean normas nacionales, europeas o internacionales, pero que cumplan ciertos requisitos, que podrán ser referenciadas principalmente para permitir la interoperabilidad en la contratación pública.

I en el seu annex II enumera els citats requisits per a la identificació de les especificacions tècniques de les TIC en el sentit que:

  • Gaudixen d'acceptació en el mercat i la seua aplicació no dificulta la interoperabilitat amb l'aplicació de les normes europees o internacionals en vigor.
  • Són coherents, atés que no entren en conflicte amb normes europees.
  • Han sigut elaborades per una organització sense ànim de lucre mitjançant procediments que complixen els criteris d'obertura, consens, transparència.
  • Satisfan els requisits de manteniment garantit durant un llarg període; disponibilitat pública i ús en condicions raonables; els drets de propietat intel·lectual i industrial essencials per a l'aplicació de les especificacions són concedits als sol·licitants de manera raonable (justa) i no discriminatòria; són efectives i pertinents i responen a les necessitats del mercat i els requisits reguladors; són neutrals i estables; la qualitat i el nivell de detall són suficients i les interfícies normalitzades no s'oculten o s'hagen controlades per organitzacions diferents de les quals han adoptat les especificacions.

El procediment d'identificació d'especificacions TIC conclou amb una decisió de la Comissió, com, per exemple, la citada Decisió d'execució (UE) 2016/120(Obri en nova finestra) sobre XBRL 2.1 i la Decisió d'execució de la Comissió de 3 d'abril de 2014 sobre la identificació d'especificacions tècniques TIC que es puguen usar com a referència en la contractació pública(Obri en nova finestra) que arreplega les especificacions IPv6, LDAPv3, DNSSEC, DKIM, ECMA-402, W3C XML.
Aquest procediment és d'interés en relació amb el previst en amb el previst sobre estàndards en Esquema Nacional d'Interoperabilitat(Obri en nova finestra) , amb norma tècnica d'interoperabilitat de Catàleg d'estàndards(Obri en nova finestra) .
Se puede encontrar más información en el sitio web de la Comisión Europea relativo a la identificació d'especificacions TIC(Obri en nova finestra) referenciables en compra pública.

 

  • Interoperabilitat