accesskey_mod_content

Especificación XBRL 2.1 referenciable en compra pública na UE

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

03 febreiro 2016

O venres 28 de xaneiro publicouse a Decisión da Comisión Europea que identifica á especificación XBLR 2.1 como referenciable en compra pública na Unión Europea. Entrará en vigor ao vinte días da súa publicación. Esta identificación promoveuse desde España.

A Decisión de execución (UE) 2016/120(Abre en nova xanela) da Comisión do 28 de xaneiro de 2016 relativa á identificación do extensible Business Reporting Language, versión 2.1, para efectos de referenciación na contratación pública é o resultado do procedemento de identificación previsto no Regulamento (UE) Nº 1025/2012(Abre en nova xanela) , do 25 de outubro, do Parlamento Europeo e do Consello, sobre a normalización europea. A especificación XBRL permite a definición de informes de carácter empresarial e financeiro favorecendo a interoperabilidade deste tipo de información.

O citado Regulamento (UE) Nº 1025/2012, que vén consolidar o marco legal de normalización TIC na UE, ten por obxecto, entre outros, a identificación das especificacións técnicas do TIC admisibles para efectos de referenciación na contratación pública.  En particular, no seu Capítulo IV sobre especificacións técnicas do TIC, contempla un aspecto novo en relación con épocas anteriores e é que, ben por proposta dun Estado membro ben ou a iniciativa propia, a Comisión poderá identificar especificacións técnicas do TIC que non sexan normas nacionais, europeas ou internacionais, pero que cumpran certos requisitos, que poderán ser referenciadas principalmente para permitir a interoperabilidade na contratación pública.

E no seu anexo II enumera os citados requisitos para a identificación das especificacións técnicas do TIC no sentido de que:

  • Gozan de aceptación no mercado e a súa aplicación non dificulta a interoperabilidade coa aplicación das normas europeas ou internacionais en vigor.
  • Son coherentes, dado que non entran en conflito con normas europeas.
  • Foron elaboradas por unha organización sen ánimo de lucro mediante procedementos que cumpren os criterios de apertura, consenso, transparencia.
  • Satisfán os requisitos de mantemento garantido durante un longo período; dispoñibilidade pública e uso en condicións razoables; os dereitos de propiedade intelectual e industrial esenciais para a aplicación das especificacións son concedidos aos solicitantes de maneira razoable (xusta) e non discriminatoria; son efectivas e pertinentes e responden as necesidades do mercado e os requisitos reguladores; son neutrais e estables; a calidade e o nivel de detalle son suficientes e as interfaces normalizadas non se ocultan ou se haxan controladas por organizacións distintas das que adoptaron as especificacións.

O procedemento de identificación de especificacións TIC conclúe cunha decisión da Comisión, como, por exemplo, a citada Decisión de execución (UE) 2016/120(Abre en nova xanela) sobre XBRL 2.1 e a Decisión de execución da Comisión do 3 de abril de 2014 sobre a identificación de especificacións técnicas TIC que se poidan usar como referencia na contratación pública(Abre en nova xanela) que recolle as especificacións IPv6, LDAPv3, DNSSEC, DKIM, ECMA-402, W3C XML.
Este procedemento é de interese en relación co previsto en con o previsto sobre estándares no Esquema Nacional de Interoperabilidade(Abre en nova xanela) , coa norma técnica de interoperabilidade de Catálogo de estándares(Abre en nova xanela) .
Pódese atopar máis información no sitio web da Comisión Europea relativo á identificación de especificacións TIC(Abre en nova xanela) referenciables en compra pública.

 

  • Interoperabilidade