accesskey_mod_content

Europa i Espanya afronten la construcció del Mercat Únic Digital

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

11 març 2015

La Comissió Europea ha inclòs en el seu programa de treball per a l'any 2015 el desenvolupament d'una estratègia per a completar el Mercat Únic Digital. Espanya figura entre els Estats membres que han presentat contribucions per a la definició del futur digital d'Europa. L'estratègia del Mercat Únic Digital serà publicada per la Comissió Europea en el mes de maig de 2015.

La Comissió Europea ha inclòs en programa de treball per a l'any 2015 [PDF](Obri en nova finestra) el desenvolupament d'una estratègia per a completar el Mercat Únic Digital. El full de ruta per a la construcció del futur digital d'Europa determinarà quins són els grans reptes a l'hora d'aconseguir un mercat únic digital segur, fiable i dinàmic. Esta estratègia consta de sis capítols: generar fiabilitat i confiança, suprimir les restriccions, assegurar l'accés i la connectivitat, implantar l'economia digital, promoure la societat digital i invertir en investigació i innovació d'excel·lència a nivell mundial en l'àmbit de les TIC. També el “ Pla d'Inversions per a Europa [PDF](Obri en nova finestra) ” ha inclòs la construcció del Mercat Únic Digital com una de les mesures claus que milloraran les condicions d'entorn per a fomentar el creixement, ocupació i inversió. El Parlament Europeu estima que el benefici que reportaria per a Europa la construcció del Mercat Únic Digital seria de 260.000 milions d'Euros [PDF](Obri en nova finestra) .

Diversos Estats membres han fet arribar a la Comissió Europea i al Consell de la Unió Europea la seua visió sobre les prioritats per als pròxims anys en matèria de polítiques digitals de la Unió Europea. Espanya va facilitar la seua contribució mitjançant sengles cartes del Ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, al Vice-president del Mercat Únic Digital, Andrus Ansip, i al Comissari de l'Economia i Societat Digital, Gunther Oettinger. Esta contribució pot ser consultada en la web temàtica “ Contribució d'Espanya a l'estratègia del Mercat Únic Digital(Obri en nova finestra) ”.

El marc de treball obert per la Comissió Europea inclou el diàleg amb les parts interessades, per a identificar les mesures concretes a adoptar per a aconseguir el Mercat Únic Digital, i la creació de la plataforma Digital4EU(Obri en nova finestra) , en la qual es poden exposar les diferents propostes i també aportar-se evidències de les barreres que experimenten ciutadans i empreses per al desenvolupament de la seua vida digital dins del Mercat Únic.

Els treballs de la Comissió Europea per al desenvolupament del Mercat Únic Digital arrancaran formalment amb un debat d'orientació que celebrarà el col·legi de comissaris el 25 de març de 2015. Es preveu que la publicació del document estratègic es realitze el 6 de maig de 2015 en forma de comunicació de la Comissió Europea. El Consell de la Unió Europea de Telecomunicacions mantindrà un debat polític sobre la comunicació de la Comissió Europea en la reunió que celebre el 12 de juny de 2015 a Luxemburg.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa