accesskey_mod_content

Europa i Espanya afronten la construcció del Mercat Únic Digital

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

11 març 2015

La Comissió Europea ha inclòs al seu programa de treball per a l'any 2015 el desenvolupament d'una estratègia per completar el Mercat Únic Digital. Espanya figura entre els Estats membres que han presentat contribucions per a la definició del futur digital d'Europa. L'estratègia del Mercat Únic Digital serà publicada per la Comissió Europea en el mes de maig de 2015.

La Comissió Europea ha inclòs al programa de treball per a l'any 2015 [PDF](Obre en nova finestra) el desenvolupament d'una estratègia per completar el Mercat Únic Digital. El full de ruta per a la construcció del futur digital d'Europa determinarà quins són els grans reptes a l'hora d'aconseguir un mercat únic digital segur, fiable i dinàmic. Aquesta estratègia consta de sis capítols: generar fiabilitat i confiança, suprimir les restriccions, assegurar l'accés i la connectivitat, implantar l'economia digital, promoure la societat digital i invertir en recerca i innovació d'excel·lència a nivell mundial en l'àmbit de les TIC. També el “ Pla d'Inversions per a Europa [PDF](Obre en nova finestra) ” ha inclòs la construcció del Mercat Únic Digital com una de les mesures claus que milloraran les condicions d'entorn per fomentar el creixement, ocupació i inversió. El Parlament Europeu estima que el benefici que reportaria per a Europa la construcció del Mercat Únic Digital seria de 260.000 milions d'Euros [PDF](Obre en nova finestra) .

Diversos Estats membres han fet arribar a la Comissió Europea i al Consell de la Unió Europea la seva visió sobre les prioritats per als propers anys en matèria de polítiques digitals de la Unió Europea. Espanya va facilitar la seva contribució mitjançant sengles cartes del Ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, al Vice-president del Mercat Únic Digital, Andrus Ansip, i al Comissari de l'Economia i Societat Digital, Gunther Oettinger. Aquesta contribució pot ser consultada a la web temàtica “ Contribució d'Espanya a l'estratègia del Mercat Únic Digital(Obre en nova finestra) ”.

El marc de treball obert per la Comissió Europea inclou el diàleg amb les parts interessades, per identificar les mesures concretes a adoptar per aconseguir el Mercat Únic Digital, i la creació de la plataforma Digital4EU(Obre en nova finestra) , en la qual es poden exposar les diferents propostes i també aportar-se evidències de les barreres que experimenten ciutadans i empreses per al desenvolupament de la seva vida digital dins del Mercat Únic.

Els treballs de la Comissió Europea per al desenvolupament del Mercat Únic Digital arrencaran formalment amb un debat d'orientació que celebrarà el col·legi de comissaris el 25 de març de 2015. Es preveu que la publicació del document estratègic es realitzi el 6 de maig de 2015 en forma de comunicació de la Comissió Europea. El Consell de la Unió Europea de Telecomunicacions mantindrà un debat polític sobre la comunicació de la Comissió Europea en la reunió que celebri el 12 de juny de 2015 a Luxemburg.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa