accesskey_mod_content

La Xunta de Galicia abre a los ayuntamientos el Portal de Interoperabilidad Pasaxe

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

11 juny 2015

El portal d'interoperabilitat evita que els ciutadans hagen de presentar els mateixos documents en l'Administració autonòmica i local. En els primers 4 mesos de l'any ja s'han registrat prop de 130.000 consultes.

El presidente de la Xunta, señaló el pasado 4 de junio en la rueda de prensa del Consello, que el Gobierno gallego abrió a los ayuntamientos el Portal de Interoperabilidad Pasaxe! para evitar que los ciudadanos tengan que presentar los mismos documentos en la administración autonómica y local. Dicho portal permite el intercambio de información entre las administraciones, evitando al ciudadano aportar documentación que ya obra en poder de ellas, además de unificar en un único punto las relaciones con otras administraciones.


Segons va afegir el titular de la Xunta, en els primers quatre mesos de l'any es van registrar prop de 130.000 consultes, “és a dir, es va evitar la petició de 130.000 documents per a 130.000 gallecs o gallegues que tenen una relació amb l'Administració de la Xunta”, va matisar.

Pasaxe! permite consultar 30 tipos de certificados, como el documento de identidad, el certificado de dependencia, de la renta, datos catastrales, títulos universitarios, los certificados de nacimiento, de matrimonio o de defunción o el alta en la Seguridad Social, entre otros. Se trata de documentos proporcionados por 13 entidades distintas: además de la propia Junta, 11 organismos estatales (a través de la Plataforma d'Intermediació de l'estat ) i la Comunitat autònoma de Navarra, a través d'un conveni bilateral.

En este sentit, Feijóo va assenyalar que la col·laboració “entre els diferents departaments i les diferents administracions és la base d'esta plataforma, a la qual anem a incorporar noves administracions i nous servicis”.

Incorporació de les entitats locals i nous servicis

D'esta manera, la Xunta va a posar el portal a la disposició de les entitats locals de manera immediata i ja en este mes s'incorporaran la Diputació de la Corunya i els ajuntaments d'Abegondo i A Laracha. L'objectiu del Govern gallec és que progressivament es vagen sumant el conjunt de les diferents administracions locals.

D'altra banda,  està prevista l'aprovació d'un Orde que fixe les directrius per a l'intercanvi de dades, que potenciarà la incorporació de nous servicis de l'Administració autonòmica a la plataforma.

En tot cas, ja a curt termini s'incorporaran nous servicis a la plataforma, com els certificats de discapacitat; els de família nombrosa; els documents acreditatius d'estar al corrent en els deutes amb l'Agència Tributària Gallega; o el certificat de parella de fet.

En resum el president de la Xunta va assenyalar: “seguim impulsant un instrument que és útil i que és beneficiós”. En esta línia, va destacar que és “útil per a l'Administració”, ja que el fet que no s'hagen de presentar constantment els mateixos papers agilitza els tràmits i reduïx molta burocràcia; “és útil per als ciutadans”, que veuen reduïdes de forma molt notable càrregues administratives que eren innecessàries; i és “beneficiós per a tots" , ja que l'objectiu és aconseguir un milió de consultes” l'any 2016, la qual cosa possibilitarà “un estalvi de càrregues per als ciutadans” i també un estalvi per a l'Administració “d'una miqueta més de cinc milions d'euros anuals”, va especificar.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Interoperabilitat i Normalització
  • Cooperació interadministrativa