A Xunta de Galicia abre aos concellos o Portal de Interoperabilidade Pasaxe

• Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

11 xuño 2015

O portal de interoperabilidade evita que os cidadáns teñan que presentar os mesmos documentos na Administración autonómica e local. Nos primeiros 4 meses do ano xa se rexistraron preto de 130.000 consultas.

O presidente da Xunta, sinalou o pasado 4 de xuño na rolda de prensa do Consello, que o Goberno galego abriu aos concellos o Portal de Interoperabilidade Pasaxe! para evitar que os cidadáns teñan que presentar os mesmos documentos na administración autonómica e local. Este portal permite o intercambio de información entre as administracións, evitando ao cidadán achegar documentación que xa está en poder delas, ademais de unificar nun único punto as relacións con outras administracións.

Segundo engadiu o titular da Xunta, no primeiros catro meses do ano rexistráronse preto de 130.000 consultas, “é dicir, evitouse o pedimento de 130.000 documentos para 130.000 galegos ou galegas que teñen unha relación coa Administración da Xunta”, matizou.

Pasaxe! permite consultar 30 tipos de certificados, como el documento de identidad, el certificado de dependencia, de la renta, datos catastrales, títulos universitarios, los certificados de nacimiento, de matrimonio o de defunción o el alta en la Seguridad Social, entre otros. Se trata de documentos proporcionados por 13 entidades distintas: además de la propia Junta, 11 organismos estatales (a través de la Plataforma de Intermediación do estado ) y la Comunidad autónoma de Navarra, a través de un convenio bilateral.

Neste sentido, Feijóo sinalou que a colaboración “entre os distintos departamentos e as distintas administracións é a base desta plataforma, á que imos incorporar novas administracións e novos servizos”.

Incorporación das entidades locais e novos servizos

Deste xeito, a Xunta vai pór o portal a disposición das entidades locais de maneira inmediata e xa neste mes incorporaranse a Deputación da Coruña e os concellos de Abegondo e A Laracha. O obxectivo do Goberno galego é que progresivamente se vaian sumando o conxunto das distintas administracións locais.

Por outra banda,  está prevista a aprobación dunha Orde que fixe as directrices para o intercambio de datos, que potenciará a incorporación de novos servizos da Administración autonómica á plataforma.

En todo caso, xa a curto prazo incorporaranse novos servizos á plataforma, como os certificados de discapacidade; os de familia numerosa; os documentos acreditativos de estar ao corrente nas débedas coa Axencia Tributaria Galega; ou o certificado de parella de feito.

En resumo o presidente da Xunta sinalou: “seguimos impulsando un instrumento que é útil e que é beneficioso”. Nesta liña, destacou que é “útil para a Administración”, xa que o feito de que non se teñan que presentar constantemente os mesmos papeis axiliza os trámites e reduce moita burocracia; “é útil para os cidadáns”, que ven reducidas de forma moi notable cargas administrativas que eran innecesarias; e é “beneficioso para todos" , xa que o obxectivo é conseguir un millón de consultas” no ano 2016, o que posibilitará “un aforro de cargas para os cidadáns” e tamén un aforro para a Administración “de algo máis de cinco millóns de euros anuais”, especificou.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Interoperabilidade
  • Cooperación interadministrativa