Existix una tan estreta relació entre la gestió de la dada, la gestió de qualitat de la dada i el govern de la dada que en moltes ocasions els termes s'utilitzen de forma indistinta o directament es confonen. No obstant açò, existixen importants matisos.
L'objectiu general de la gestió de dades és assegurar que les dades satisfan els requisits de negoci que donaran suport als processos de l'organització, tals com recopilar, emmagatzemar, protegir, analitzar i documentar les dades, amb l'objectiu d'implementar els objectius de l'estratègia de govern de la dada. Es tracta d'un conjunt de tasques tan ampli que existixen diverses categories de normes per a certificar cadascun dels diferents processos: ISO/IEC 27000 per a la seguretat i privacitat de la informació, ISO/IEC 20000
per a la gestió de servicis
per a interoperabilitat, arquitectura o acords de nivell de servici en el núvol, o
La gestió de qualitat de dades, per la seua part, es referix a les tècniques i processos utilitzats per a assegurar que les dades són adequades per a l'ús que es pretén fer d'ells. Per a açò es requerix un Pla de qualitat de les dades que ha de ser conforme amb la cultura de l'organització i amb l'estratègia de negoci i inclou aspectes com la validació, verificació i neteja de dades, entre uns altres. En este sentit també existix un conjunt de normes tècniques per a aconseguir que les dades tinguen qualitat] entre les quals s'inclouen la pròpia gestió de la qualitat de les dades de transacció, les dades de producte i les dades mestres empresarials ( ISO 8000
) i les tasques de mesurament de la qualitat de les dades ( ISO 25024:2015
).
Per la seua part, el govern de la dada, d'acord amb la definició de Deloitte , està format per conjunt de normes, polítiques i processos d'una organització que permeten assegurar que les dades de l'organització siguen correctes, fiables, assegurances i útils. És a dir, és la part estratègica i de planificació i control a alt nivell per a aconseguir crear valor per al negoci a partir de les dades. En este cas, el govern de les dades obertes
té les seues pròpies especificitats a causa del nombre de parts interessades que intervenen i la pròpia naturalesa col·laborativa de les dades obertes.