El lanzamiento de la primera acción coordinada de uso de la nube por el sector público

• Copiar

17 febrer 2022

El 15 de febrer es va iniciar la primera acció coercitiva coordinada del Consell Europeu de Protecció de Dades i en els pròxims mesos, 22 autoritats nacionals de supervisió en tot l'EEE (inclòs el SEPD) iniciaran investigacions sobre l'ús de servicis basats ​​en el núvol per part del sector públic.

Esta sèrie d'accions seguix a la decisió de l'EDPB d'establir un Marc d'Execució Coordinat (CEF) a l'octubre de 2020. El CEF és una acció clau de l'EDPB EDPB(Obri en nova finestra)  en el marc de la seua  Estratègia 2021-2023(Obri en nova finestra)  , juntament amb la creació d'un Grup d'Experts de Suport (SPE ). Les dos iniciatives tenen com a objectiu agilitzar l'aplicació i la cooperació entre les Autoritats de Supervisió (SA).

Segons Eurostat, l'adopció del núvol per part de les empreses es va duplicar en tota la UE en els últims 6 anys. La pandèmia de Covid-19 ha provocat una transformació digital de les organitzacions, i moltes organitzacions del sector públic recorren a la tecnologia en el núvol. No obstant açò, en fer-ho, els organismes públics a nivell nacional i de la UE poden tindre dificultats per a obtindre productes i servicis de tecnologia de la informació i la comunicació que complisquen amb les normes de protecció de dades de la UE. A través de l'orientació i l'acció coordinades, les SA tenen com a objectiu fomentar les millors pràctiques i, per tant, garantir la protecció adequada de les dades personals.

S'abordaran més de 75 organismes públics en total en tot l'EEE, incloses les institucions de la UE, que cobrixen una àmplia gamma de sectors (com a salut, finances, impostos, educació, compradors centrals o proveïdors de servicis de TU). Sobre la base del treball preparatori comú de totes les SA participants, el CEF s'implementarà a nivell nacional en una o diverses de les següents maneres: exercici d'investigació; qüestionari per a identificar si es justifica una investigació formal; inici d'una investigació formal; seguiment de les investigacions formals en curs. En particular, les SA exploraran els desafiaments dels organismes públics amb el compliment de GDPR en usar servicis basats ​​en el núvol, inclòs el procés i les mesures de seguretat implementades en adquirir servicis en el núvol, els desafiaments relacionats amb les transferències internacionals i les disposicions que regixen la relació controlador-processador.

Els resultats s'analitzaran de manera coordinada i les SA decidiran sobre possibles accions addicionals de supervisió i aplicació a nivell nacional. A més, els resultats s'agregaran, generant una visió més profunda del tema i permetent un seguiment específic a nivell de la UE. L'EDPB publicarà un informe sobre el resultat d'esta anàlisi abans de finals de 2022.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i servicis comuns