accesskey_mod_content

Nova nota tècnica de l'OBSAE: "FACe, 2 anys de facturació electrònica en les Administracions Públiques"

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 febrer 2017

Un exemple de transformació digital de les Administracions Públiques, amb impacte directe en el sector privat.

Després de dos anys de l'obligació de facturar electrònicament en el Sector Públic, considerables són els passos donats en la direcció correcta i no menys nombrosos són els necessaris a seguir donant.

La llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factura en el Sector Públic(Obri en nova finestra) , publicada fa una miqueta més de 3 anys, establia, baix el paraigua del control de la morositat de les Administracions Públiques i la promoció de la factura electrònica, la creació de dos nous conceptes en les Administracions Públiques. El primer era el Registre Comptable de Factures, creat com a element de control i fiscalització de les factures de les diferents administracions. El segon era el punt general d'entrada de factures, creat com a solució per a portar a bon terme el procés d'informatització de la presentació de les factures en les administracions.

Durant estos dos anys, baix el paraigua de la Llei 25/2013 i la possibilitat d'adherir-se a l'ús del punt d'entrada de factura d'un tercer, l'Administració General de l'Estat ha aconseguit reunir a la majoria de les Administracions Públiques en un únic punt d'entrada de factures electròniques, - FACe . Amb l'estalvi econòmic que la compartició d'un sistema d'este tipus representa per a les administracions usuàries.

Les xifres de resultats són destacables, més de 100.000 proveïdors de béns i servicis nacionals i internacionals han utilitzat FACe com el punt d'entrada electrònic per a la presentació de les seues factures. Han dirigit estes factures a més de 8.000 Administracions Públiques adherides a FACe, entre elles totes les Comunitats Autònomes excepte País Basc. Sumant, en estos 2 anys de període d'obligació, un total de més de 14 milions de factures electròniques presentades a través de FACe.

Per a més informació sobre com s'ha posat en marxa i s'està gestionant el sistema pot consultar la nota tècnica: "FACe: 2 anys de facturació electrònica en les Administracions Públiques"(Obri en nova finestra)

Para més xifres i indicadors d'ús respecte de FACe pot consultar tots els indicadors detallats disponibles sobre este tema en DATAOBSAE .

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Contractació
  • Empresa