red.es i la Diputació de Còrdova posen en marxa el projecte Municipios Cordobeses Inteligentes i Sostenibles

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

22 novembre 2016

El pasado día 3 se celebró la primera reunión preparatoria para la puesta en marcha del proyecto Municipios Cordobeses Inteligentes y Sostenibles, fruto del convenio suscrito por Red.es y la Diputación de Córdoba en el marco de la II Convocatoria de Ciudades Inteligentes, de la Agenda Digital para España.

La iniciativa contempla una inversió de 4.847.608,63 euros, que aportarà en un 69% el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de l'entitat pública Red.es, mentre que el 31% restant serà a càrrec de la Diputació de Còrdova. Este conjunt d'actuacions es cofinançaran a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

"Municipios Cordobeses Inteligentes i Sostenibles" té entre els seus grans objectius:

• posar a la disposició del públic la informació que la seua administració genera i fomentar la seua reutilització per part de la ciutadania.
  • impulsar una estratègia a escala provincial d'implantació de les TIC per a millorar els canals de participació ciutadana i els mitjans alternatius d'informació.
  • desenvolupar el concepte de govern obert a la ciutadania. Amb el seguiment dels servicis bàsics de les ciutats i la seua gestió municipal, integrant en els sistemes existents les noves plataformes de open data i els nous sistemes específics de sensorización d'aigua, residus i energia.
  • control de tots estos nous servicis, juntament amb els altres ja gestionats per l'administració, per a una optimització dels costos que suposen per a la ciutat, i en l'ajuda a la presa de decisions, que redunde en una millora de la gestió dels servicis locals.

Els seus quatre grans línies d'actuació són: plataforma intel·ligent de ciutat, nous sistemes de sensorización i connectors amb la plataforma (energia, residus i medi ambient, i aigües), plataforma de servicis web Open Data i aplicació mòbil de Govern Obert.

Convocatòries de "Ciutats intel·ligents" de la Agenda Digital per a Espanya

De la "I Convocatòria de Ciutats Intel·ligents" s'estan beneficiant, per la seua part, un total d'11 projectes vinculats a 25 ciutats de més de 20.000 habitants, situades a Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura. Les iniciatives seleccionades, actualment en execució, suposen una inversió de 13,8 milions d'euros. El Ministeri d'Indústria, Energia i Turismeen va posar en marxa a l'estiu la segona convocatòria(Obri en nova finestra) .

Estes dos convocatòries de Ciutats Intel·ligents formen part del Pla Nacional de Ciutats Intel·ligents de l'Agenda Digital per a Espanya, que està dotat amb un pressupost de 188 milions d'euros.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Ciutadà
  • Cooperació interadministrativa