Emmarcada en el Pla de Modernització, la Diputació Provincial de Segòvia ha començat a desenvolupar les jornades formatives per a alcaldes, on se'ls està donant a conéixer l'aplicació Gestiona per a facilitar i agilitzar la firma telemàtica dels seus edils.
Es tracta d'un nou servici que oferix la Institució als ajuntaments perquè estos puguen complir la Llei Reguladora de les Bases de Règim Local i de la Llei de Procediment Administratiu Comú, on s'obliga, a partir d'octubre de 2016, a les administracions públiques a interrelacionar-se entre elles de manera telemàtica, així com, a mantindre la gestió amb empreses i proveïdors d'esta forma.
A més de la implantació d'una app en els terminals mòbils dels alcaldes, ha quedat de manifest la importància d'implantació de la seu electrònica en els ajuntaments, on existirà un tauler d'anuncis, la consulta d'expedients, el registre electrònic, el perfil del contractants, un catàleg de documents administratius amb plantilles de diferents expedients o el portal de transparència i el pagament electrònic de factures. Tot açò per a aprofundir en la interrelació amb els ciutadans i amb la resta d'administracions, facilitant una comunicació telemàtica, sense haver de ser presencial.
Així, el President de la Institució, Francisco Vázquez i el Diputat d'Administració i Personal, José Luis Sanz Merino, han inaugurat les Jornades Formatives que es perllongaran durant tota la setmana en el Viver Cameral (VICAM). Tècnics de la Diputació i de la pròpia empresa adjudicatària del servici són els encarregats d'explicar l'aplicació i la forma de firmar amb la qual explicaran a partir d'ara tots els alcaldes.