La iniciativa s'emmarca dins del Pla de Simplificació Administrativa posat en marxa en 2013, en compliment de la Llei Foral 11/2012, de 21 de juny, de Transparència i Govern Obert.
Les instruccions aprovades ara estan encaminades a dos tipus d'actuacions. D'una banda, s'insta a totes les unitats que realitzen convocatòries públiques (subvencions, beques, ocupació pública, permisos etc.) perquè, amb vista a pròximes edicions, revisen la normativa actual amb criteris de simplificació i analitzen si els documents que sol·liciten són imprescindibles o no per a complir les finalitats que es perseguixen, i eliminen aquells que no ho siguen.
D'altra banda, se suprimix l'obligació d'aportar documents que puguen consultar-se a través de la Plataforma d'Intermediació (SVD) del MINHAP que permet consultar a través de la redSARA la informació que posseïxen les diferents administracions públiques, tant les autonòmiques, entre les quals es troba l'Administració Foral, com de l'Administració Central. En l'actualitat, el sistema proveïx dades de més de 17 organismes públics diferents.
A més d'este servici de caràcter nacional, el Govern foral ha posat en marxa un sistema similar per a compartir dades dins de l'Administració foral, posant en comú la informació que té cada Departament. De moment s'han incorporat les dades que posseïx la Hisenda Tributària de Navarra i que també poden consultar-se des de fora de la Comunitat Autònoma a través de la plataforma d'intermediació.
El Govern de Navarra va aprovar al novembre de 2013 el Pla General de Simplificació Administrativa, amb la finalitat de reduir entre un 20% i un 75% els tràmits administratius, gràcies a un augment de l'oferta de les gestions electròniques, reducció dels temps de tramitació i del nombre de documents exigits als ciutadans.
En concret, es perseguix reduir en un 75% l'obligació de proporcionar documentació, així com un 30% les càrregues administratives externes. A més, es pretén augmentar l'ús de l'administració electrònica en el 30% de les tramitacions, i que s'incremente en un 20% la satisfacció de la ciutadania en la seua relació amb l'Administració. Els principals objectius es completen amb una millora del 20% de l'eficiència administrativa per la reducció de temps de tramitació.
Fins a a el moment, s'ha posat en marxa el 85% de les actuacions contemplades en el Pla. Així, per exemple, l'extensió de l'Administració electrònica i, més concretament l'ús d'Internet, ha permès reduir en un 45% el temps mitjà de tramitació dels expedients, passant d'una mitjana de 176 dies en 2012 a 97 dies en 2014.
Un altre dels assoliments ha sigut la reducció del termini per a obrir nous negocis fins a en quatre mesos, en modificar-se el procediment per a les autoritzacions ambientals. Igualment, s'han simplificat els tràmits relacionats amb els procediments de seguretat industrial, s'ha implantat el pagament per internet (amb targeta o amb càrrec en compte) de les cartes de pagament no tributàries; i s'oferix la possibilitat de tramitar telemàticament el procediment per a accedir a l'assistència sanitària gratuïta.