accesskey_mod_content

La Comissió europea publica la ‘Estratègia per a un Mercat Únic Digital per a Europa’

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

07 maig 2015

L'objectiu del Mercat Únic Digital és derrocar murs de caràcter regulatori i, finalment, evolucionar des de 28 mercats nacionals a un sol mercat. L'estratègia per a un Mercat Digital Únic per a Europa establix 16 accions a ser aconseguides per a finals de 2016.

L'objectiu del mercat únic digital és derrocar murs de caràcter regulatori i, finalment, evolucionar des de 28 mercats nacionals a un sol mercat. La Comissió estima que un mercat únic digital completament funcional podria generar de l'orde 415 mil milions d'euros a l'any i crear centenars de milers de nous llocs de treball.

L'estratègia inclou un conjunt de 16 accions a ser aconseguides per a finals de 2016. Es basa en tres pilars: (I) un millor accés de consumidors i empreses als béns i servicis digitals en tota Europa; (II) la creació de les condicions adequades i la igualtat de condicions perquè les xarxes digitals i els servicis innovadors puguen florir; (III) maximitzar el potencial de creixement de l'economia digital.

Pilar I: Millorar l'accés de consumidors i empreses als béns i servicis digitals en tota Europa.

La Comissió proposarà:

  1. Regles per a fer el comerç electrònic transfronterer més fàcil. Inclou les normes harmonitzades de la UE sobre els contractes i la protecció del consumidor quan compra en línia.
  2. Fer complir les normes de consum de forma més ràpida i consistent, mitjançant la revisió del Reglament sobre Cooperació per a la Protecció del Consumidor.
  3. Entrega de paquets més eficient i assequible.
  4. Finalitzar amb el geo-bloqueig injustificat, una pràctica discriminatòria utilitzada per raons comercials, quan els venedors en línia o bé neguen als consumidors accés a un lloc web en funció de la seua ubicació, o bé els reencaminan cap a una tenda local amb preus diferents.
  5. Identificar les preocupacions potencials en matèria de competència que afecten als mercats europeus de comerç electrònic. Per açò, la Comissió ha llançat una investigació sobre la competència antimonopoli en el sector del comerç electrònic en la Unió Europea.
  6. Un la llei de drets d'autor més moderna i europea: inclou propostes legislatives per a reduir les diferències entre els règims nacionals de drets d'autor i permetre un accés en línia més ampli als continguts culturals en tota la UE
  7. Revisar la directiva de satèl·lit i cable per a avaluar si el seu abast ha d'ampliar-se als organismes de radiodifusió de transmissions en línia i explorar com millorar l'accés transfronterer als servicis de radiodifusió a Europa.
  8. Reduir a la càrrega administrativa que les empreses afronten per raó dels diferents règims d'IVA.

Pilar II: Creació de les condicions adequades i la igualtat de condicions perquè les xarxes digitals i els servicis innovadors puguen florir

La Comissió:

  1. Presentarà una ambiciosa reforma de la normativa sobre telecomunicacions de la UE.
  2. Revisarà el marc mitjans audiovisuals perquè siga apte per al segle XXI, centrant-se en els rols dels diferents actors del mercat en la promoció de les obres europees (emissores de televisió, proveïdors de servicis audiovisuals a la carta, etc.).
  3. Analitzarà exhaustivament el paper de les plataformes en línia (motors de cerca, xarxes socials, tendes d'aplicacions, etc.) en el mercat.
  4. Reforçarà la confiança i la seguretat en els servicis digitals, especialment en relació amb el tractament de les dades personals.
  5. Proposarà una associació amb la indústria en matèria de ciberseguretat per a la seguretat en línia.

Pilar III: Maximitzar el potencial de creixement de l'economia digital

La Comissió:

  1. Proposarà una "iniciativa per al lliure flux de dades europees’. Sovint els servicis es veuen obstaculitzats per les restriccions relatives a la ubicació de les dades, restriccions que freqüentment no tenen a veure amb la protecció de dades personals. Així mateix, la Comissió llançarà una iniciativa de ‘núvol europeu’ (European Cloud) que inclourà la certificació de servicis cloud, la commutació dels proveïdors de servicis en núvol i un "núvol de la investigació".
  2. Definirà les prioritats en matèria d'estàndards i interoperabilitat en àrees crítiques per al mercat únic digital, tals com i-salut, planificació del transport o energia.
  3. Recolzarà una societat digital inclusiva en la qual els ciutadans tinguen els coneixements adequats per a aprofitar les oportunitats que oferix Internet i incrementar les seues possibilitats d'ocupació. Un nou pla d'acció d'administració electrònica connectarà els registres d'empreses en tota Europa, assegurarà que els diferents sistemes nacionals puguen treballar amb els altres, i garantirà que les empreses i els ciutadans aporten les seues dades solament una vegada a les administracions públiques i que estes no reclamen dades que ja obren en el seu poder. El principi de ‘solament una vegada’ reduirà les càrregues administratives i estalviarà potencialment al voltant de 5000 milions d'euros a l'any per a 2017. S'accelerarà el desplegament de la contractació electrònica i de la firma electrònica.


El Mercat Únic Digital figurarà en l'agenda de la reunió del Consell Europeu dels dies 25-26 de juny de 2105.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Interoperabilitat i Normalització
  • Seguretat i Protecció de Dades
  • Servicis electrònics
  • Ciutadà
  • Empresa