accesskey_mod_content

Sanitat posa en marxa la interoperabilitat de la recepta electrònica entre Comunitats Autònomes

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

07 juliol 2015

El sistema permetrà que els ciutadans retiren en les  farmàcies de fora de la seua comunitat els medicaments prescrits electrònicament. El Ministeri ha validat els treballs preparatoris que han realitzat les comunitats autònomes de Canàries i Extremadura i es preveu l'extensió generalitzada d'este servici en el termini d'un any.

El Ministeri de Sanitat, Servicis Socials i Igualtat dona llum verda a el  projecte d'interoperabilitat de recepta electrònica en el Sistema Nacional de Salut , en el qual participen inicialment  les comunitats  autònomes   de Canàries i Extremadura, les quals  porten  quasi dos anys treballant amb el ministeri en la posada a punt del mateix.

D'esta manera, els pacients d'Extremadura podran obtindre els seus medicaments prescrits en qualsevol farmàcia de Canàries.  El Ministeri considera verificat que tot està a punt i per tant el servici pot iniciar-se quan els responsables d'estes CC AA ho consideren oportú.

El projecte  s'estendrà seguidament a tot el  Sistema Nacional de Salut respectant el model de  recepta electrònica que haja implantat cada comunitat autònoma.  El cronograma preveu la implantació d'este servici al llarg de 2015 i principis de 2016, conforme les comunitats vagen preparant els seus sistemes per a adherir-se al mateix, de manera que en un any a partir de la seua arrancada funcione en tota Espanya.

Totes les CC AA s'estan involucrant de forma progressiva en el projecte, prenent com a referència els treballs realitzats per les dos comunitats pilot, tant pels respectius Servicis de Salut com per les oficines de farmàcia del seu territori. En l'actualitat, Cantàbria, Galícia, Balears, Andalusia, La Rioja, Astúries i Castella-la Manxa ja estan treballant per a la seua incorporació.

El Ministeri vol destacar i agrair el bon treball de  les Conselleries de Sanitat de Canàries i Extremadura, així com el dels  Col·legis Oficials de Farmacèutics dels seus territoris.

LA RECEPTA ELECTRÒNICA

En l'actualitat, la recepta electrònica està àmpliament implantada en el Sistema Nacional de Salut, doncs suposa ja prop del 80% del total de prescripcions. Este sistema permet al facultatiu, en cada Comunitat Autònoma, emetre i transmetre receptes per mitjans electrònics i al pacient, obtindre els medicaments en qualsevol farmàcia del seu àmbit territorial, sense necessitat de portar el document en paper que conté i justifica la dispensació.

El sistema permet al metge programar, en una única consulta, la prescripció de medicaments per a un temps perllongat, la qual cosa resulta d'especial importància en tractaments crònics, doncs evita la càrrega burocràtica, la repetició de consultes i també limita els acúmulos de medicació en el domicili i millora el seguiment de l'adherència al tractament.

Així mateix, la prescripció electrònica afavorix la seguretat del pacient mitjançant la incorporació dels sistemes “en línia” d'ajuda a la prescripció, que ajuden a la detecció d'interaccions medicamentosas, duplicitats terapèutiques, etc.  La creixent mobilitat dels ciutadans fa que cada vegada es demande atenció sanitària o seguiment de tractaments en un lloc diferent al de residència habitual, per la qual cosa el Ministeri considera necessari  garantir l'accés a les prestacions des de qualsevol punt del país.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Interoperabilitat i Normalització
  • Ciutadà