La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques de l'Executiu de Castella-la Manxa, Mar Espanya, ha afirmat que les mesures impulsades pel seu Govern permeten avançar cap a una Administració “amb menys traves, més eficaç i accessible al ciutadà”.
Així ho ha assenyalat la viceconsellera durant la seua compareixença en les Corts regionals, a fi d'informar sobre la racionalització administrativa i la implementació electrònica en l'administració de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.
La viceconsellera de Presidència ha assegurat que estes reformes “beneficien a tots els ciutadans”, comporta “millores des del punt de vista de l'agilitat administrativa, la simplificació de tràmits, l'accessibilitat a la informació, així com de l'estalvi en institucions i entitats que estaven duplicades per a aconseguir incrementar l'eficàcia i l'eficiència” en l'Administració pública.
La viceconsellera s'ha mostrat convençuda que amb la modernització de l'Administració, unida a la generalització de l'ús de noves tecnologies a Castella-la Manxa “estem afavorint l'emprenedoria, com a via per a la generació d'ocupació i riquesa”.
Entre otras medidas, ha destacado la implantación del ‘Registro Electrónico’, dentro del Registro Único de la Administración regional, que permite a ciudadanos y empresas enviar solicitudes y documentación con firma electrónica en materia de procedimientos de la Junta de Comunidades de Castilla-La Mancha. En 2013 las entradas totales en el Registro Único fueron de 2.877.966, de las que 1.098.510 se hicieron a través del Registro Electrónico, lo que supone un incremento del 38 por ciento respecto al 2012.
D'altra banda, ha assegurat que quant a la tramitació electrònica dels procediments “s'han experimentat grans avanços” amb la creació del Registre de Procediments i Tràmits, que oferix la possibilitat a tots els ciutadans i empreses de descarregar-se tots els formularis a través de la pàgina web de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.
En este sentit, ha explicat que a l'inici de la legislatura, els procediments que podien iniciar-se de manera electrònica no arribaven al 30 per cent, mentre que a principis de 2013 ja era possible l'inici electrònic del 100 per cent dels mateixos, amb l'objectiu que a la fi de 2014 es puga dur a terme la gestió completa de tots els procediments per via electrònica.
La viceconsellera s'ha referit a altres de les mesures que s'han impulsat des del Govern regional, com la posada en marxa de la firma electrònica basada en el certificat d'empleat públic o el tauler d'anuncis electrònic.
En definitiva, ha resaltado que el Gobierno regional ha puesto fin a una Administración “muy burocratizada, con un nivel escaso de informatización y donde la regla general era el silencio negativo y plazos muy extensos para la resolución de las tramitaciones”, dando paso a una Administración “eficiente y basada en las nuevas tecnologías”, donde se prima, por ejemplo, la declaración responsable o la comunicación al requisito de contar con licencia previa al inicio de una actividad empresarial.