La Comunitat continua amb la modernització i millora de la Justícia en la regió. Per eixa raó ha dissenyat dos noves aplicacions informàtiques que es posaran en marxa a la fi d'enguany. La primera interconnecta els jutjats d'un mateix partit judicial permetent als seus magistrats, fiscals, secretaris judicials i funcionaris compartir informació. La segona, permetrà al ciutadà consultar via online l'estat del seu assumpte, escrit o recurs en el qual siga part processal.
La Direcció general de Justícia, dependent de la Conselleria de Presidència, Justícia i Portaveu/Portaveu, que dirigix Salvador Victoria, ha dissenyat estes dos noves ferramentes que estaran plenament implantades a la fi d'enguany, i que són un pas més en el foment i desenvolupament de l'Administració Electrònica. En tots dos casos s'aconseguix un important estalvi, tant de desplaçament de ciutadans als jutjats, que ara podran fer determinades consultes via en línia, com de gestió i de duplicat de documents en paper utilitzats habitualment pels Deganats.
La primera de las herramientas se conoce como Sharepoint o tablón de anuncios y es una aplicación web gracias a la cual el personal de la Administración de Justicia de un mismo Partido Judicial, accederá a toda la información relativa a su partido judicial de una forma ágil, eficaz y de manera controlada. Se podrá consultar documentación, normativa, calendarios de guardias y eventos formativos, así como publicar y compartir anuncios o comunicaciones que afecten al partido judicial. Además lo podrá hacer a cualquier hora y en cualquier lugar con conexión a Internet.
El Sharepoint ja s'està desenvolupant com a projecte pilot en el partit judicial de Móstoles i esta setmana ho farà en el d'Alcobendas. Es preveu que al llarg del segon semestre d'any s'implante en 21 els partits judicials de la regió.
La segunda de las herramientas informáticas desarrolladas por la Comunidad es el nuevo servicio de Consulta de Asuntos por el Ciudadano que vía internet podrá tener acceso a la información de los asuntos, recursos, auxilios judiciales y escritos, en los que sea parte procesal. La consulta se realizará desde el Portal de Justícia , mitjançant i-DNI o qualsevol dels certificats electrònics reconeguts per la Comunitat.
El principal avantatge d'este servici és la de poder realitzar la consulta a qualsevol hora del dia, evitant desplaçaments i telefonades innecessàries a les dependències judicials i disminuint el temps dedicat pels funcionaris de justícia a proporcionar informació sobre els procediments contribuint, a més, a reduir la presència de públic en les seus.