Reunix-te, més de 3.000 reunions virtuals des de la posada en marxa del servici

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

09 juliol 2014

El uso de Reúnete, el servicio común de reuniones virtuales de la Red SARA, está teniendo un crecimiento muy rápido en las Administraciones Públicas que ven en este servicio una oportunidad para el uso de las TIC colaborativas ahorrando desplazamientos.

El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques (MINHAP), a través de la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, és responsable de la Xarxa SARA com a instrument per a afavorir l'eficàcia i l'eficiència de totes les Administracions Públiques en la prestació dels seus servicis.

A través d'una Infraestructura Comuna de Comunicacions presta Servicios Comunes i afavorix l'ús adequat dels recursos públics doncs oferix un instrument per a seguir avançant en les tasques de racionalització d'infraestructures i en el manteniment de la continuïtat del servici.

El Servici Comú de Reunions Virtuals per a les Administracions Públiques “Reunix-te” fomenta la utilització de les TIC col·laboratives amb la finalitat de rendibilitzar el treball en equip, contribuir a disminuir el gasto en les Administracions Públiques, evitant desplaçaments, i afavorix la disminució de la petjada de carboni generada per les Administracions.

Actualment es basa en una ferramenta de Webconference multipunto i ferramentes col·laboratives com: compartició i control remot d'escriptori, compartició d'aplicacions, compartició de pissarra, xat, etc.

Els estalvis proporcionats en 2012 i 2013 han superat els 9.000.000€. En 2014 s'està produint un increment molt significatiu de l'ús pel que només per a 2014 s'estima un estalvi d'11.000.000€

L'evolució de Reunix-te inclou una plataforma d'e-learning integrat amb videoconferència, una plataforma per a xarxes socials col·laboratives professionals, gestió de videos associats i reproducció en streaming.

Més informació sobre la solució Reunix-te en el CTT

• Infraestructures i servicis comuns