accesskey_mod_content

9ª medición comparativa de Servicios de Administración Electrónica en la Unión Europea.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

15 desembre 2010

Resultats preliminars de la 9ª mesurament comparatiu de Servicis d'Administració Electrònica en la Unió Europea.

S'han fet públics durant la Conferència d'Administració Electrònica “Lift-off to Open Government” celebrada a Brussel·les entre els dies 15 i 16 de desembre de 2010, els resultados preliminares de la 9ª medición comparativa de Servicios de Administración Electrónica en la Unión Europea. La medición ha sido realizada por Cap Gemini e IDC bajo contrato con la Comisión Europea. Si la perspectiva global de l'Administració Electrònica proporcionada per l'avaluació de Nacions Unides a començament d'any reconeixia el lideratge d'Espanya en este camp, l'anàlisi puntual d'un grup de servicis realitzat per la Comissió Europea confirma este avanç.

S'han avaluat la disponibilitat i sofisticació de la cistella de 20 Servicis Bàsics acordat pels Estats Membres, els seus portals nacionals i una avaluació en profunditat de les Compres Públiques Electròniques. D'igual manera, i per primera vegada, s'ha avaluat com les Administracions Públiques satisfan per mitjans electrònics dos esdeveniments vitals íntimament relacionats amb la recuperació econòmica: La creació d'empreses i l'atenció integral a l'aturat.

Els resultats preliminars han revelat una accentuació en la tendència cap a la saturació en el creixement dels indicadors sobre els servicis bàsics ja detectada en el mesurament realitzat en 2009. La mitja UE de disponibilitat de servicis ha avançat fins a un 82% i la sofisticació fins a un 90%. En el cas d'Espanya, l'avaluació de la implementació dels servicis bàsics ha registrat avanços tant en la seua disponibilitat com a sofisticació pròxima als 10 punts, situant-la per damunt de la mitjana comunitària amb un 95% i 98%, respectivament. Els avanços del nostre país han sigut a causa de l'esforç col·lectiu de totes les Administracions Públiques espanyoles derivat de l'entrada en vigor de la Llei 11/2007, havent suposat aconseguir l'octau lloc del rànquing d'Estats membres resultant de l'avaluació, la posició més alta aconseguida fins ara.

L'actual crisi econòmica obliga a les Administracions Públiques a atendre especialment a la cerca d'ocupació i la creació d'empreses. Conseqüentment, s'ha realitzat l'avaluació de la satisfacció integral d'estos dos esdeveniments vitals a través del canal electrònic en cada Estat membre. En tots dos casos, el portal Xarxa Tr@baja i la Finestreta Única de la Directiva de Servicis, respectivament, s'han col·locat entre les pràctiques líders ressaltades per la Comissió Europea.

En lo referente a los resultados del indicador específico de las Compras Públicas a través del canal electrónico, han sido evaluadas la disponibilidad del servicio y la implementación de las fases previas a la adjudicación de un contrato y la fase de adjudicación. Tanto en la evaluación de la visibilidad del canal electrónico como de las características del mismo, España se sitúa en por encima del 80% y mas de 10 puntos por encima de la media comunitaria. Dado el carácter altamente descentralizado de la Compra Pública en España, es de resaltar que la Comisión Europea ha subrayado el avance en la visibilidad generalizada de la misma en nuestro país. A este respecto, resaltar la mención especial que el informe preliminar de la Comisión realiza de los ahorros generales para las Administraciones Públicas respectivas que han permitido alcanzar las plataformas de contratación electrónica de la Administración Pública vasca y la PECAP (consorcio al servicio de entidades locales de Cataluña).

Font: elaboració pròpia MPTyAP
enllace

0 Comentaris

No hi ha comentaris