accesskey_mod_content

El Cadastre habilita un sistema d'atenció al ciutadà mitjançant assistent virtual

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

29 maig 2024

La Direcció general del Cadastre ha posat en funcionament un nou sistema d'atenció al ciutadà denominat CATIA.

Els usuaris de la Seu Electrònica del Cadastre (SEC) ja disposen d'una ferramenta amb les capacitats d'assistent virtual que servix com a ajuda interactiva en la SEC mitjançant la utilització de tecnologies d'Intel·ligència Artificial. 

Esta iniciativa s'enquadra dins del Pla de Digitalització de les AAPP 2021-2025 en la seua Mesura 2 ‘Millora de l'experiència d'usuari de la ciutadania’.

Esta nova ferramenta naix per a facilitar l'ús dels servicis de la Direcció general del Cadastre i especialment a aquells usuaris que accedixen per primera vegada a la seua Seu Electrònica. 

CATIA permet acostar el Cadastre al ciutadà, de manera que puguen plantejar les seues consultes o dubtes en un llenguatge natural. 

Les respostes també estan configurades en un llenguatge accessible i en la majoria dels casos es reformula la pregunta per a assegurar-se que s'oferix la resposta adequada. En aquesta resposta, la ferramenta guiarà a l'usuari redirigint a les opcions ja existents en la SEC. 

En el cas de no disposar de la resposta adequada, la ferramenta mostra l'opció de dirigir-se als servicis de la Línia Directa de el Cadastre que són atesos per un operador.

L'assistent incorpora, a més, les respostes específiques que s'han decidit en manera supervisada, de manera que no és autònom en el aprenentatge. En qualsevol cas, en fases posteriors s'analitzarà la possibilitat d'enriquir-ho de forma automàtica mitjançant les seues capacitats predictives. 

Per a la seua posada en funcionament s'han generat i entrenat diverses frases contenint actualment més de 300 preguntes amb les seues respostes específiques. Posteriorment, s'aniran revisant les converses mantingudes pels usuaris per a corregir les fallades a l'hora d'entendre les preguntes formulades per estos, la qual cosa es denomina ‘entrenament’ de l'Assistent. 

En suma, es tracta d'una nova iniciativa amb el qual la Direcció general del Cadastre fa un pas més en el seu Pla d'Atenció al Ciudadano de el Cadastre, elaborat per a acostar als ciutadans els productes i servicis cadastrals.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Informació i dades del sector públic
  • Servicis electrònics