accesskey_mod_content

El secretari general d'Administració Digital destaca el “esforç” del sector públic per “aconseguir” un nou model de prestació de servicis

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

02 setembre 2022

Juan Jesús Torres subratlla el paper “tractor” de l'administració pública a l'hora de recolzar a empreses i ciutadans mitjançant “servicis públics integrats i accessibles”

El secretari general d'Administració Digital, Juan Jesús Torres, ha destacat a Santander el “esforç” que s'està duent a terme des de totes les administracions per “aconseguir un nou model de prestació de servicis, buscant la sostenibilitat i l'escalabilitat”. Així s'ha manifestat Torres en la segona jornada del 36º Encontre de l'Economia Digital i les Telecomunicacions organitzat per AMETIC, Banc Santander i la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP) i que se celebra a Santander, un fòrum en el qual ha subratllat que el Govern d'Espanya compta amb “el pressupost, la voluntat i l'esperit de cooperació” necessaris per a donar un gir als servicis que presta al ciutadà.

Un moment “retador”, en la seua opinió, en el qual la transformació digital “ha passat de ser un mitjà a convertir-se en l'única alternativa capaç d'ajudar-nos a superar els múltiples reptes que tenim com a societat”, així com per a “escometre” els canvis necessaris a nivell energètic i digital. Un punt en el qual ha subratllat el paper de l'administració pública com a “element tractor”, tant pel que fa a el “suport” al teixit empresarial com a la hora de “garantir” la relació amb la ciutadania “mitjançant servicis públics integrats i accessibles”.

En este sentit, Juan Jesús Torres ha cridat l'atenció sobre els fons europeus ‘Next Generation’, que són una ferramenta per a dur a terme “projectes ambiciosos”. Un punt en el qual s'ha referit al denominat ‘component 11’ del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, orientat a la modernització de les administracions públiques, que “constituïx”, al seu juí, “una aposta decidida del Govern” per a digitalitzar els diferents processos i aconseguir una “major eficiència” en el marc del treball que desenvolupa l'administració.

Així mateix, el secretari general d'Administració Digital s'ha referit a projectes com la Cartera Digital, liderat per Espanya amb vocació internacional, “que treballa en desplegament de servicis interoperables en tota la Unió Europea per a identificar-se de manera senzilla amb el mòbil davant totes les administracions públiques”, així com a Espacio de Datos, que “facilitarà” la possibilitat que les empreses “contribuïsquen” a la posada en marxa de servicis públics “salvaguardant privacitat dels ciutadans”. Finalment, entre els pròxims que Juan Jesús Torres ha exposat es troba una aplicació mòbil orientada a gestionar la factura electrònica, la cita prèvia o el registre de documentació.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Informació i dades del sector públic