Migració de la comunitat de desenvolupament del client @firma

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

23 maig 2016

El client @firma, producte alliberat com a programari lliure, canvia d'infraestructura per a donar suport al seu desenvolupament col·laboratiu

El Client @Firma és una ferramenta de firma electrònica en entorns d'escriptori i dispositius mòbils, que funciona en forma d'Applet de Java integrat en una pàgina Web mitjançant Javascript, com a aplicació d'escriptori, o com a aplicació mòbil, depenent de l'entorn de l'usuari. Va ser alliberada a l'octubre de 2010 amb llicència dual GPLv2 i EUPL v1.1 existint des d'aleshores una comunitat de desenvolupament entorn de/entorn d'ell.

S'ha migrat la infraestructura que dona suport a aquesta comunitat quedant actualment disponible de la següent manera:

El client @firma i la seua comunitat es troben allotjats en http://administracionelectronica.gob.es/ctt/clienteafirma on es poden trobar els següents continguts:

• Pestaña Área Descargas.
    • Desplegament firmat MINHAP
    • Documentació
    • Código Fuente
    • Binarios de proves
    • Uns altres (Documentació Comunitat)

Todos los contenidos descargables son de acceso público, salvo el binario miniapplet firmado con el certificado oficial del MINHAP, que seguirá siendo solo accesible para usuarios de la Administración Pública registrados.

• Pestanya Comunitat

En este apartat s'oferix informació sobre els mecanismes de col·laboració de la Comunitat de programari lliure del Client @firma com les llistes de distribució disponibles, participants, llicències, condicions d'ús…

• Pestaña GitHub

És la nova ferramenta per al control de versions que substituïx a l'antic SVN. Es tracta de l'entorn de desenvolupament compartit en la comunitat pels seus desenvolupadors. Es troba en contínua evolució per tant pot haver-hi materials incomplets i programari amb fallades. A més permet la consulta de la Wiki associada al projecte.

El suport oficial a través del Centre d'Atenció a Integradors i Desarrolladores, està restringit solament a usuaris de l'Administració Pública. Mentre que la consultes a les llistes de col·laboració del client estan obertes a tot el públic.

El funcionament entorn de/entorn del Client es manté, solament es produïxen canvis referents a la infraestructura que ho sustenta aportant simplicitat i eficiència.

bàner Comunitat desenvolupe Client @firma

• Identitat i Firma electrònica