La Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (CORA), creada mitjançant un acord del Consell de Ministres, obri uns nous servicis per a arreplegar les experiències i els suggeriments dels ciutadans sobre duplicitats administratives i sobre les traves burocràtiques.
Dins del Programa de Reformes del Govern una part essencial es referix a la reforma de les Administracions Públiques. Espanya necessita una Administració Pública austera i eficient que siga un valor competitiu per al nostre país. És necessari, en conseqüència, racionalitzar estructures, procediments i recursos. A esta voluntat respon la Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilidad Financiera, que constituïx una fita en la gestió dels recursos públics en establir objectius concrets de gasto i endeutament per a totes les Administracions, així com l'obligació de presentar plans dirigits al seu compliment i els correlatius mecanismes per a assegurar la seua consecució.
A més de la necessitat d'abordar l'estudi integral de la reforma administrativa, és necessari donar compliment a dos mandats:
- L'última Conferència de Presidents de les Comunitats Autònomes va acordar la creació d'un Grup de Treball, en el si de la Conferència Sectorial corresponent, que elabore un programa de racionalització administrativa, a fi d'eliminar traves burocràtiques, simplificar normativa i procediments i evitar duplicitats.
- En el Programa per a l'Aplicació del Fons de Liquiditat per a les Comunitats Autònomes s'ha previst la creació, en el si del Consell de Política Fiscal i Financera, d'un grup de treball per a acordar un codi de bones pràctiques per a racionalitzar el gasto i incrementar l'estalvi.
Es fa necessari, per tant, fer un estudi integral que dote a tots dos Grups de treball de propostes concretes i en el qual s'aborde de forma integral tota la reforma de les Administracions Públiques
0 Comentaris
No hi ha comentaris