accesskey_mod_content

Programa Kit Digital: Què és i com puc participar?

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 març 2023

Una iniciativa per a subvencionar la implantació de solucions digitals que cobrisquen les necessitats de les petit empreses, microempreses i treballadors autònoms. 

Què puc fer en la meua empresa amb el bo digital?

  • Millorar la meua pàgina web i la seua presència bàsica o avançada en Internet
  • Gestionar les xarxes socials
  • Reforçar la ciberseguretat
  • Garantir les comunicacions segures
  • Ampliar la gestió dels clients
  • Utilitzar la intel·ligència empresarial i analítica en els processos
  • Oferir servicis i ferramentes mitjançant una oficina virtual
  • Implantar la factura electrònica
  • Generar una plataforma de Marketplace (centro comercial en línea) que agrupe varias tiendas en el mismo sitio web, a las que el consumidor pueda acceder para comprar sus productos.

A quant ascendix l'ajuda?

Amb l'ajuda del Kit Digital podràs comptar amb un mínim de 2.000 euros i fins a 12.000 euros per a invertir en la digitalització de la teua empresa.

 

Font: Plataforma Accelera pime, Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital

Com sol·licitar el Joc Digital?

  1. Registra't en la plataforma Accelera pime(Obri en nova finestra) i realitza el test de diagnòstic digital per a comprovar el teu nivell de digitalització.
  2. Consulta les solucions de digitalització disponibles que millor s'adapten a les necessitats del teu negoci i el catàleg d'agents digitalitzadors(Obri en nova finestra) que t'oferixen eixos servicis.
  3. Presenta la sol·licitud d'ajuda en la seu electrònica de red.es ( sede.red.gob.es(Obri en nova finestra) ) si complixes els requisits requerits.
  4. Una vegada concedit el bo, tria un agent digitalitzador autoritzat i firma un acord perquè gestione les solucions digitals que hages triat.

Quins són els requisits?

  • Ser una petit empresa, microempresa o autònom
  • Complir els límits financers que definixen les categories d'empresa
  • Estar en situación de alta con la antigüedad mínima que se establece en cada convocatoria
  • No estar considera una empresa en crisi
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
  • No superar el límit d'ajudes de petit quantia

Quan acaba el termini de presentació de sol·licituds?

  • Les empreses del segment I poden presentar la sol·licitud fins al 15 de març de 2023 a les 11:00 hores.
  • Les empreses del segment II fins al 2 de setembre de 2023 a les 11:00 hores.
  • Las empresas del segmento III hasta 20 de octubre de 2023 a las 11:00 horas

Quins gastos no són subvencionables?

Tal y como establecen las bases reguladoras, no se consideran subvencionables el Impuesto sobre el Valor Añadido, el Impuesto General Indirecto Canario ni el Impuesto sobre la Producción, los Servicios y la Importación que se devenguen en la adopción de soluciones de digitalización, de conformidad con el artículo 31.8 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

Tampoc són conceptes susceptibles d'ajuda:

  • Los impuestos sobre las rentas de personas físicas o sociedades, así como otros tributos y tasas, de tipo nacional, autonómico o local
  • Els interessos dels deutes
  • Els interessos de mora, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
  • Els gastos derivats de procediments judicials
  • Gastos financers
  • Gastos d'infraestructura i obra civil
  • Terrenys
  • Hardwares
  • Servicis de telecomunicació i connectivitat a Internet
  • Els gastos relatius a la compensació per labors prestades per tercers per a l'obtenció de les presents ajudes (gastos per prestació de servicis d'assessoria, de gestoria o de similar naturalesa)

Puc ser jo un agent dinamitzador per a ajudar a autònoms i empreses?

Sí, si complixes els següents requisits.

  • Tener una facturación acreditada en el mercado español de al menos 100.000 euros en los dos años anteriores de la presentación de la solicitud de adhesión, o 50.000 euros en el año anterior, en proyectos similares a los que oferta del bono digital.
  • En el cas dels autònoms, la facturació haurà de ser de, almenys, 70.000 euros dos anys abans de presentar la sol·licitud i 35.000 l'any anterior.
  • Tindre el domicili fiscal i el centre de presentació de les activitats objecte de subvenció en la Unió Europea.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Com presente la sol·licitud per a ser agent digitalitzador?

  • Omplint un formulari d'adhesió en la seu electrònica de Red.es
  • El termini d'adhesió per als agents dinamitzadors es mantindrà obert durant tot el temps que romanga actiu el programa.

Com i quan comence a prestar servici com a agent digitalitzador?

Una vegada firmat l'acord o acords de prestació de solucions digitals tindràs tres mesos per a implantar la solució triada pel beneficiari del bo digital.

Rebràs directament la quantia establida per a cada solució o solucions, una vegada hages justificat el desenvolupament del teu treball(Obri en nova finestra) .

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a la digitalització de petit empreses, microempreses i persones en situació de desocupació (BOE 29 de juliol de 2022)(Obri en nova finestra)

Joc Digital: Accelera pime(Obri en nova finestra)

Red.es(Obri en nova finestra)

Més informació sobre les convocatòries del Joc Digital i el paper de la SGAD(Obri en nova finestra)

  • Empresa
  • Servicis electrònics