L'imperatiu d'interoperabilitat: explorant històries d'èxit urbà en un nou informe

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 juny 2023

El Consell de Lisboa(Obri en nova finestra) , com a part del consorci UserCentriCities(Obri en nova finestra) , ha publicat un informe de política titulat" L'imperatiu d'interoperabilitat: una història de quatre ciutats(Obri en nova finestra) ".

Este document proporciona informació detallada sobre implementacions d'interoperabilitat reeixides a Gant, Milà, Kiev i Tallin. La importància de la proposta d'una Llei Europea Interoperable(Obri en nova finestra)  per a millorar els servicis digitals en tota Europa, millorar l'experiència de l'usuari i promoure la inclusió en la societat digital també és un punt focal del document.

Kíev – servicis digitals en crisis

L'informe destaca l'excepcional resiliència i el progrés de Kíev, la capital d'Ucraïna. A pesar dels desafiaments enfrontats, l'equip digital de Kíev ha desenvolupat servicis digitals eficients que s'han convertit ràpidament en ferramentes essencials per als ciutadans.

Kyiv Digital, l'aplicació digital de la ciutat, es va originar com una simple aplicació de transport que proporciona accés a espais d'estacionament gratuïts i bitllets de transport públic. Amb el temps, es va transformar en un ecosistema de servicis digitals, que inclou ferramentes de democràcia electrònica. L'aplicació és totalment interoperable amb Diia, el servici avançat d'intercanvi de documents d'Ucraïna, la qual cosa permet a les persones compartir documents fàcilment. A més, està integrat amb diversos registres nacionals com el registre estatal de vehicles, el registre d'infraccions administratives, el Servici Estatal d'Impostos, BankID i diversos sistemes de pagament.

Amb l'inici del conflicte, Kyiv Digital va agregar ràpidament noves característiques vitals, transformant-la en una ferramenta que salva vides. Gràcies a una arquitectura robusta i modular orientada a servicis i a la inversió prèvia en interoperabilitat, Kíev va poder llançar nous servicis en resposta a les demandes canviants.

Milà – una pàgina de destinació, molts servicis

Milà, l'exemple italià de la "Carpeta Digital dels Ciudadanos", també es destaca. La ciutat va començar a treballar en el projecte en 2017 per a crear una pàgina de destinació única on diverses oficines administratives pogueren integrar els seus servicis. La carpeta digital proporciona accés integrat a les dades emmagatzemades en registres separats, que van des de l'educació fins a la propietat d'automòbils. Este accés unificat simplifica els processos per als ciutadans, permetent una fàcil gestió de documents personals, certificats, pagament de taxes municipals i multes de trànsit.

Gant: la interoperabilitat posa a l'ésser humà en el centre

A Gant, Bèlgica, la prestació proactiva de servicis exercix un paper fonamental en la transformació digital de la ciutat. Gant ha adoptat un enfocament centrat en l'ésser humà, vinculant la prestació proactiva de servicis amb la reducció de la pobresa. La ciutat proporciona borses de fem gratuïtes a ciutadans de baixos ingressos, reduccions automàtiques i descomptes per a guarderies i gastos escolars a pares amb baixos ingressos, i reduccions significatives per a activitats culturals i esportives. Estos servicis són possibles gràcies a la interoperabilitat entre els registres nacionals, regionals i locals, així com a la plataforma Maximum Data Sharing between Administrations and Agencies (MAGDA).

Tallin - Mapes 3D per a una millor planificació urbana

Tallin, Estònia, ha sigut un excel·lent exemple de govern electrònic durant molts anys. En este informe, la ciutat brilla amb el seu projecte de planificació urbana tridimensional (3D). Mitjançant l'ús d'una infraestructura d'interoperabilitat robusta, este servici oferix una visualització realista de la ciutat, ajudant als ciutadans, arquitectes i planificadors urbans a comprendre millor l'impacte de les propostes de projectes. La interoperabilitat de les dades és facilitada pel Departament de Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) de Tallin, que administra un mapa 3D de la ciutat que es basa en l'intercanvi de dades entre els registres a nivell nacional i local.

L'informe de política conclou amb un full de ruta de quatre punts que exigix diversos passos avance en l'entrega d'interoperabilitat a escala en tota Europa, aprofitant l'oportunitat que brinda la proposta de la Comissió Europea per a la Llei d'Europa Interoperable amb visió de futur.

Té curiositat per saber més? Submergisca's i llija l'informe complet de L'imperatiu d'interoperabilitat(Obri en nova finestra) ".

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Interoperabilitat i Normalització
  • Informació i dades del sector públic