El CSIS presenta el seu conjunt de dades sobre polítiques governamentals per a programari de codi obert

• Copiar

24 gener 2023

El Centre d'Estudis Estratègics i Internacionals (CSIS) ha presentat el seu conjunt de dades recentment publicat sobre polítiques governamentals per al programari de codi obert.

El Centre d'Estudis Estratègics i Internacionals (CSIS) va organitzar  un esdeveniment el 10 de gener(Obri en nova finestra)  per a presentar el seu conjunt de dades recentment publicat(Obri en nova finestra) sobre polítiques governamentals per al programari de codi obert. El conjunt de dades cobrix una àmplia gamma de regulacions de tot el món, i és l'actualització de la  versió 2010(Obri en nova finestra)  de el  conjunt de dades(Obri en nova finestra)  CSIS anterior. L'abast d'esta actualització es limita a les polítiques nacionals i no abasta les polítiques regionals o locals sobre codi obert.

Durante su evento se dieron a conocer hallazgos del conjunto de datos resultado del análisis del contenido de 669 políticas a través de diversas lentes. El informe ofrece una visión general de la evolución y el aumento de la regulación sobre Open Source desde 2010. Durante el evento se explicó que este aumento en la política se debe al tema de la ciberseguridad, donde el código abierto está atrayendo interés por su potencial y, al hilo de este tema, se expuso lo que se necesitaría para hacer un uso completo de él. Y aunque hay un claro aumento en el interés por el código abierto, esta investigación también muestra que este interés se ha observado en la política desde los años noventa.

Els autors de l'estudi van analitzar estes polítiques a través dels seus diferents punts de vista i van identificar sis objectius declarats:

• Cost
  • Sobirania
  • Suport a la indústria nacional
  • Modernització
  • Transparència
  • Seguretat

Estos sis objectius poden entendre's bé en el context actual, incloses les consideracions  econòmiques(Obri en nova finestra)  i  geopolítiques(Obri en nova finestra) , del código abierto. Si bien la digitalización de los gobiernos se está acelerando, se requiere tecnología para que estos objetivos puedan cumplirse.

Durant la taula redona es va apuntar la necessitat de realitzar una avaluació de l'impacte d'estes polítiques. Com la majoria dels efectes d'estes regulacions es veuran prompte, serà més fàcil per als governs i les administracions públiques justificar el seu ús d'elles.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic