accesskey_mod_content

España millora en totes les dimensions que mesura l'Índex d'Economia i Societat Digital DESI 2018

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

21 maig 2018

Segons el DESI 2018 España ocupa el lloc número 10 dels 28 Estats membres de la UE en l'Índex DESI de 2018. La seua puntuació va augmentar a causa d'un millor rendiment en totes les dimensions que mesura DESI. España figura en les posicions més altes, 4º lloc, en l'àmbit de l'administració electrònica.
 

L'Índex Índex d'Economia i Societat Digital (DESI)(Obri en nova finestra) és un índex compost que resumix cinc indicadors del rendiment digital d'Europa i que permet un seguiment de l'evolució dels Estats membres de la Unió Europea en la competitivitat digital. Estos cinc indicadors són connectivitat, capital humà, ús d'internet, integració de la tecnologia digital i servicis públics digitals.

Segons el DESI 2018, España(Obri en nova finestra) ocupa el lloc número 10 dels 28 Estats membres de la UE. S'indica també que la seua puntuació va augmentar a causa d'un millor rendiment en els cinc indicadors que mesura DESI.

Classificació de l'índex de l'Economia i la Societat Digitals (DESI) de 2018

 

                  

ESPANYA posat ESPANYA puntuació GRUP puntuació UE puntuació
DESI 2018 10 58,0 54,7 54,0
DESI 2017 12 53,3 51,5 50,8

 

En particular, entre totes les dimensions, España figura en posicions més altes en l'àmbit de l'administració electrònica, en 4º lloc.

5 Servicis públics digitals

ESPANYA posat ESPANYA puntuació GRUP puntuació UE puntuació
DESI 2018 4 72,4 58,5 57,5
DESI 2017 6 68,5 54,9 53,7

 

  ESPANYA UE
  DESI 2018 DESI 2017 DESI 2018
Valor lloc valor lloc valor
5a1 Usuarios de l'administració electrònica. %d'usuaris que necessiten presentar formularis 67% ↑ 11 66% 11 58%
5a2 Formularis precumplimentados. Puntuació (0 a 100) 72 ↑ 9 67 10 53
5a3. Compleción dels servicis en línia. Puntuació (0 a 100) 94 ↑ 6 89 11 84
5a4. Servicis Públics digitals per a empreses. Puntuació (0 a 100) - Inclosos nacions i transfronterers 95 ↑ 3 88 11 83
5a4. dades obertes. % de la puntuació màxima 94% ↑ 2 91% 1 73%
5b1. Servicis de salut electrònica. % individus 29% 5 NA   18%

 


Es ressalten els següents aspectes sobre el rendiment d'España en l'indicador ‘5. Servicis públics digitals’:
 

  • En España, els servicis públics digitals seguixen sent la dimensió en la qual millors resultats obté el país. Ocupa el lloc número 4 dels països de la UE, amb una puntuació millor que la de l'any anterior.  Segons es veu en resum:(Obri en nova finestra)

In digital public services, Finland has the highest score, followed by Estonia, Denmark and Spain. Greece, Hungary and Romania have the lowest scores.

 

 

  • España obté molt bons resultats en dades obertes i existix un elevat nivell d'interacció en línia entre les autoritats públiques i els ciutadans. El 67 % dels usuaris d'internet espanyols participen activament amb els servicis d'administració electrònica.
  • En 2017 España obté un resultat millor que l'any anterior en els indicadors referents als formularis precumplimentados (72 de 100) i a la compleción de servicis d'informació de l'administració electrònica (94 de 100).
  • D'altra banda, la disponibilitat dels servicis d'administració electrònica per a empreses mostra un inspirador resultat per a España, amb una puntuació de 95 sobre 100, el tercer país segons els resultats obtinguts en la UE.
  • El Pla estratègic en matèria de TIC per a 2015-202014 adoptat (Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics) ja està produint resultats digitals per defecte en l'administració central i els organismes públics.

El DESI s'estructura entorn de/entorn de cinc dimensions(Obri en nova finestra) :

  1. Connectivitat: mesura el desplegament de la infraestructura de banda ampla i la seua qualitat.
  2. Capital humà: mesura les habilitats/habilitats necessàries per a aprofitar les possibilitats que oferix la societat digital. Estes habilitats/habilitats van des de les més bàsiques que permeten als individus interactuar en línia i consumixen béns i servicis digitals, a les més avançades que permeten aprofitar la tecnologia per a millorar la productivitat i el creixement econòmic.
  3. Ús d'internet: dona compte de la varietat de les activitats realitzades pels ciutadans ja en línia. Estes activitats van des del consum de continguts en línia (vídeos, música, jocs, etc.) fins a les compres i la banca en línia, passant per activitats modernes de comunicació.
  4. Integració de la tecnologia digital: mesura la digitalització de les empreses i la seua explotació del canal de vendes en línia. Amb l'adopció de tecnologia digital les empreses poden millorar l'eficiència, reduir costos i millorar la participació de  clients, col·laboradors i socis. D'altra banda, Internet oferix l'accés a mercats més amplis i potencial de creixement.
  5. Servicis públics digitals: mesura la digitalització dels servicis públics, centrant-se en l'administració electrònica. La modernització i digitalització dels servicis públics conduïxen a una major eficiència de l'administració pública, els ciutadans i les empreses, així com a la prestació de millors servicis per al ciutadà.

Font original de la notícia.(Obri en nova finestra)
 

 

 

  • Secretaria General de Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica
  • Infraestructures i servicis comuns