accesskey_mod_content

El sistema de l'AEPD per a comunicar la designació de Delegats de Protecció de Dades

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

27 abril 2018


El Reglament General de Protecció de Dades establix que els responsables o encarregats del tractament han de publicar les dades de contacte del seu Delegat de Protecció de Dades i comunicar-los a l'autoritat de control.

La Agencia Española de Protección de Datos (AEPD) ha puesto en marcha en su Sede electrònica(Obri en nova finestra) un procediment perquè les Administracions Públiques i les entitats privades obligades a designar un Delegat de Protecció de Dades (DPD) puguen comunicar este nomenament, tal com s'establix en el nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) que serà aplicable el pròxim el 25 de maig.

El DPD es una figura obligatoria para organizaciones que traten datos personales de forma intensiva o datos sensibles a gran escala, así como para organismos públicos. El RGPD recoge que los responsables o encargados del tratamiento deben publicar los datos de contacto de los DPD y comunicar su designación a la autoridad de control. Esta comunicación a la Agencia por parte de los sujetos obligados debe producirse con anterioridad al 25 de mayo.

El nou procediment per a la comunicació del Delegat de Protecció de Dades (Obri en nova finestra) es un formulario online al que se accede con certificado electrónico, en cumplimiento del artículo 14 de la Ley 39/2015, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Este sistema de notificació electrònica -que permet realitzar la comunicació de les dades del Delegat de Protecció de Dades (tant si es tracta d'una persona física com d'una entitat pública o privada actuant com a Delegat) així com les dades de totes aquelles entitats per a les quals este haja sigut designat- no se circumscriu únicament a les Administracions Públiques i les entitats privades obligades. Les empreses que no estiguen obligades per les previsions del Reglament a designar un DPD i que vullguen implantar esta figura en el les seues organitzacions com a suport al compliment poden utilitzar este formulari amb la finalitat de comunicar-ho.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Seguretat i Protecció de Dades