La OCDE publica un documento con Recomendaciones para el desarrollo de Estrategias de Administración Digital.

• Opinar

12 agost 2014

El documento contiene 12 pautas a tener en cuenta en el desarrollo de Estrategias De Administración Digital por parte de los países. Su objetivo es que las Administraciones se acerquen a sus ciudadanos y empresas haciendo uso de las nuevas tecnologías, ampliamente arraigadas en la Sociedad.

El 15 de Julio de 2014 el Consell de l'OCDE va adoptar formalment el document de Recomanacions per al desenvolupament d'Estratègies Administració Digital, amb l'objectiu d'aconseguir acostar a les Administracions als seus ciutadans i empreses. El document va ser desenvolupat pel Grup d'Administració Electrònica de l'OCDE, dependent del Comité de Governança Pública.
En ell se separen els conceptes d'Administració Electrònica i Administració Digital. Així, assenyala el document, l'Administració Electrònica es referix a l'ús de les TIC per a millorar el funcionament de l'Administració, mentre que l'Administració Digital fa ús de les tecnologies digitals en un sentit més ampli (tecnologies mòbils, dispositius, anàlisis de dades, etc.) amb la finalitat de que l'Administració aporte valor a la societat. L'Administració Digital ha d'integrar-se en les estratègies de modernització de les Administracions.
El document conté les següents 12 recomanacions a tindre en compte pels països en el desenvolupament de les seues Estratègies d'Administració Digital:

1. Incluir una mayor transparencia, apertura e inclusión de los procesos y operaciones de la Administración
  2. Impulsar el compromís i la participació de col·laboradors públics, privats i el conjunt de la societat civil en el desenvolupament de polítiques i en el disseny i provisió de servicis públics
  3. Arrelar en el sector públic una cultura basada en les dades
  4. Establecer un marco de gestión de riesgos para garantizar la seguridad digital y la preservación de la privacidad, así como adoptar medidas de seguridad efectivas
  5. Atraure el suport i compromís polític per al desenvolupament de les Estratègies d'Administració Digital
  6. Asegurar el uso coherente de tecnologías digitales en las distintas áreas políticas y en los diferentes niveles de Administración
  7. Establir marcs efectius d'organització i governança per a coordinar la implementació de les Estratègies d'Administració Digital en els diferents nivells d'Administració
  8. Enfortir la cooperació internacional amb altres Administracions
  9. Disponer de modelos de negocio claros que garanticen la sostenibilidad de las inversiones en la implementación de la Estrategia de Administración Digital
  10. Reforçar les capacitats institucionals per a gestionar i monitorar de manera sistemàtica la implementació dels projectes a abordar
  11. Contractar tecnologia de manera innovadora, adequada al nou ús que es fa d'ella.
  12. Garantizar que los marcos de regulación, tanto aplicables a políticas sectoriales, como los transversales, tienen en cuenta las nuevas oportunidades que ofrecen las tecnologías digitales.

Finalment, s'encomana al Comité de Governança Pública, en col·laboració amb el Comité de Polítiques Econòmiques Digitals, el seguiment i monitoratge de la implementació d'estes Recomanacions en els Estats Membre en un termini màxim de 3 anys.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Servicis electrònics