accesskey_mod_content

L'Impuls de l'Administració Electrònica des del Govern de Navarra

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

08 setembre 2011

 

El Govern de Navarra oferix el tràmit on-line de 958 servicis

 

El funcionamiento y situación actual de la Administración Electrónica en Navarra se basa fundamentalmente en tres ejes: Catàleg de Servicis , Gestor d'Expedients Extr@ i Carpeta Electrònica del Ciutadà .

Hasta llegar a la situación actual, el primer paso fundamental fue conocer qué servicios electrónicos se podrían ofrecer a los ciudadanos y por supuesto con qué nivel de interacción se podrían ofrecer a estos. Por ello se crea el Catálogo de Servicios Electrónicos del Gobierno de Navarra tras un análisis exhaustivo de todos los servicios que se gestionan desde el Gobierno de Navarra. Desde el primer momento se potenció desde el propio gobierno conseguir que cómo mínimo estuvieran disponibles las descargas de formularios y que poco a poco se fueran incrementando las tramitaciones completas on-line.

Per descomptat, per a fer possible una tramitació enterament on-line i que la gestió dels procediments fóra uniforme i efectiva resulta imprescindible comptar amb un Gestor d'Expedients Corporatiu que el Govern de Navarra ha denominat Extr@. La Plataforma extr@ es constituïx com a sistema fonamental per a millorar la qualitat del servici oferit al ciutadà, agilitzant els seus tràmits i tenint els mitjans necessaris per a poder informar-li en tot moment de l'estat dels seus expedients. Esta plataforma és igualment imprescindible com a suport a la tramitació telemàtica, com a facilitador i organitzador del treball dels empleats de l'administració i com a sistema de seguiment de la gestió.

Finalment, per a millorar la qualitat i l'atenció prestada als ciutadà s'impulsa la posada en funcionament de la Carpeta Electrònica del Ciutadà. La carpeta ciutadana permet que cada ciutadà o empresa puga personalitzar-se els servicis que oferix l'administració en funció del seu interés, a més, també permet conéixer l'estat de la tramitació en alguns expedients i la història administrativa de cada ciutadà o empresa.

El éxito de estas medidas puede cuantificarse fácilmente puesto que actualmente pueden tramitarse enteramente on-line 958 servicios.

Pot trobar més informació sobre els aspectes clau de la implantació i posada en marxa d'estes iniciatives en el CTT: Catàleg de Servicis, Gestor d'Expedients i Carpeta Electrònica del Ciutadà.

  • Servicis electrònics
  • Centre de Transferència de Tecnologia