L'objectiu que s'ha marcat la Comissió Europea amb la guia “ Administració electrònica en les administracions locals i regionals: orientació, ferramentes i finançament per a la implementació ” és que l'administració electrònica siga efectiva per a tots els ciutadans, independentment del nucli poblacional on visqueren.
Les administracions locals i regionals tenen un paper important tant en la modernització de les administracions i els servicis en àrees d'importància per a la societat com en la responsabilitat de proporcionar directament als seus ciutadans servicis per a complir les expectatives en un món cada vegada més digitalitzat.
La Comisión Europea apoya la aceleración de la transformación digital de los gobiernos a todos los niveles: nacional, regional y local a través del Plan de Acción de Administración Electrónica de la UE 2016-2020.
Esta guia té com a objectiu recolzar la implementació de l'administració electrònica a nivell local i regional, i aborda qüestions tals com la creació d'una estratègia, infraestructura, dades obertes i servicis oberts, innovació del sector públic, oportunitats de finançament i premis disponibles per a fomentar l'administració electrònica. També conté recomanacions concretes per a l'obertura de dades i la presa de decisions oberta, ferramentes, plataformes d'aprenentatge i molts enllaços útils.