accesskey_mod_content

Ja està disponible per a la seua consulta l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Digital per a Espanya

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 setembre 2015

El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme va presentar l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Digital per a Espanya.

Este informe realitza balanç sobre les actuacions realitzades en els últims anys en l'àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

Comenzó la legislatura con una de las mayores crisis económicas de la historia de España. En el ámbito digital España se encontraba por detrás de la media europea en prácticamente todos los indicadores que la Unión Europea utiliza para medir el desarrollo digital de los Estados.

En 2013 es va aprovar l'Agenda Digital per a Espanya, marcant el full de ruta d'una nova política digital. Durant la legislatura, i a pesar d'un escenari macroeconòmic negatiu, Espanya ha aconseguit millorar el nivell de desenvolupament de la seua economia i de la seua societat digital, a un ritme superior al de la mitjana de la Unió Europea, la qual cosa l'ha situat en el grup de països - al costat de Regne Unit, Alemanya i França, entre uns altres - de rendiment mitjà en la classificació que realitza la Comissió Europea en l'Índex de l'Economia i Societat Digital.

Així, durant la legislatura, l'evolució dels indicadors més rellevants ha sigut el següent.

En relació amb la connectivitat s'ha aconseguit l'objectiu d'universalisar la cobertura de banda ampla bàsica, que ha passat del 96,4% al 100% de la població.

La cobertura de banda ancha de más de 30 Mbps ha pasado del 53% al 65% de la población y la de banda ancha ultrarrápida superior a 100 Mbps ya ha alcanzado al 61% de la población, superando el 50% establecido como objetivo para el año 2015.

En relació amb l'ús d'Internet i inclusió digital el 71% de la població, quasi tres de cada quatre ciutadans, usa amb freqüència Internet, enfront del 61,8% que ho feia a l'inici de la legislatura.

Se ha incrementado en más de 13 puntos el porcentaje de población más desfavorecida que usa Internet, siendo ya actualmente el 58% de esta población la que utiliza con frecuencia Internet, lo que constituye un dato muy positivo.

Se ha reducido el porcentaje de la población que nunca ha usado Internet del 29,2% al inicio de la legislatura al 21% en 2014.

En relación con el uso de la administración electrónica, en 2014, casi la mitad de la población española (el 49%) ya usaba la administración electrónica, superando a la media de la Unión Europea, que era del 46,7%. En este ámbito, España ha dado la vuelta a la situación del inicio de Legislatura, en el que 41% de la población de la Unión Europea usaba la administración electrónica frente al 39,1% de la población española.

También ha experimentado una evolución muy positiva el porcentaje de ciudadanos que envían sus formularios cumplimentados a las administraciones públicas usando Internet, incrementándose 11 puntos desde el inicio de legislatura, y cumpliendo con el objetivo establecido para 2015. En 2014 ya lo enviaban el 29% de la población frente al 17,6% que lo hacía en 2011, crecimiento notablemente superior al de la Unión Europea.

En relació amb el comerç electrònic i l'ús de les TIC per la PIME augmenta el percentatge de població que realitza compres on-line al 37% i a major ritme que en la Unió Europea, encara que encara està per davall d'esta (50,2%) i sense aconseguir els objectius perseguits.

Aumenta el porcentaje de población que realiza compra transfronteriza más que en la Unión Europea alcanzando a ésta en 2014, aunque lejos del 50% establecido como objetivo por la Unión Europea.

La PIME espanyola augmenta el seu avantatge en relació amb la Unió Europea respecte a les compres on-line. En 2014 ja són el 24% de les PIME espanyoles les que realitzen compres on-line, enfront del 19,7% que ho feien en 2011 i per damunt del 22% de la PIME europea que ho fa en 2014. S'acurten així les distàncies amb l'objectiu del 33% que va establir la Unió Europea per a l'any 2015.

És de destacar l'excel·lent comportament que ha exhibit la PIME espanyola a l'hora d'incrementar la seua presència en Internet durant esta legislatura per a realitzar vendes on-line, que ha passat del 10,7% en 2011 (inferior a la mitjana de la UE) al 17% en 2014 (superior a la mitjana de la UE). L'objectiu per a 2015 és del 33%.

Pot consultar i descarregar l'informe complet en la secció sobre l'Informe Anual de Seguiment de l'Agenda Agenda Digital per a Espanya(Obri en nova finestra)  del portal web de l'agenda digital per a Espanya.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

0 Comentaris

No hi ha comentaris