accesskey_mod_content

L'Administració del segle XXI ha de ser 100% electrònica o no serà Administració

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

15 octubre 2014

El secretario de Estado de Administraciones Públicas ha hecho estas declaraciones al inaugurar el XXX aniversario de la constitución de la Federación de Antiguos Alumnos Iberoamericanos del Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) de España y el XIII seminario internacional sobre “La Lengua como cultura administrativa entre España y América”.

“L'Administració del segle XXI ha de ser 100% electrònica o no serà Administració”, ha manifestat Beteta. “El futur ja està ací, l'Administració no va a canviar, sinó que ja ha canviat”, segons el secretari d'Estat, particularment des de 2012, s'ha adaptat a una nova realitat, “les llargues cues enfront de les oficines ja no existixen perquè els tràmits, àgils i econòmics, es fan per internet, estalviant temps i diners”.

Beteta ha añadido que la Administración electrónica ha unido tres conceptos, eficacia, eficiencia y seguridad. “Cuando una notificación por internet cuesta 3 céntimos y por vía postal 2,5 euros, la suerte está echada”, ha indicado.

L'Administració electrònica és un clar compromís del Govern, segons el secretari d'Estat, “és l'aposta del present perquè mai perdem el tren del futur i per a dissenyar una Administració d'avantguarda i modernitat”. L'Administració electrònica és l'Administració oberta 24 hores, 365 dies a l'any, “que no tanca, que no et fa esperar ni perdre el temps, que s'adapta a la teua realitat. Hui, ja no és possible presentar la declaració de la renda per una altra via que no siga telemàtica. El paper s'està convertint en un bonic record”

Beteta ha animat als antics alumnes iberoamericans de l'INAP a seguir mantenint visca la seua associació internacional, com a instrument d'intercanvi d'experiències, reflexions i coneixements per a millorar l'Administració Pública i el servici al ciutadà, gràcies a eixe gran vehicle d'encontre que és la llengua, “que ens unix a banda i banda de l'Atlàntic per a analitzar la seua influència en la cultura administrativa que compartim els països d'Iberoamèrica”.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)