L'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web és una iniciativa posada en marxa l'any 2010 per la Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, amb l'objectiu d'ajudar a millorar el grau de compliment en matèria d'accessibilitat dels portals de l'Administració (AGE, CCAA i EELL). Tot açò en coordinació amb la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica i del Comité Sectorial d'Administració Electrònica.
Després de la publicació de la resolució del 2 de setembre de 2012 pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Energia en la qual s'especifica que la norma 139803:2012 substituïx a la norma 139803:2004, les Administracions Públiques estan treballant en el procés d'actualització al nou estàndard.
L'Observatori d'Accessibilitat Web està preparant nous materials d'ajuda que servisquen de suport per a l'aplicació del nou estàndard. Actualment ja es troben disponibles:
- Descàrrega gratuïta de la Norma UNIX 139803:2012 . La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques ha subscrit un acord amb AENOR para la distribución gratuita de esta norma a través del Portal de Administración Electrónica. Está prohibida la distribución de este documento por otros medios que no sean los autorizados por AENOR .
- Secció "Preguntes Freqüents" sobre accessibilitat web totalment actualitzada al nou estàndard UNIX 139803:2012
- Guia desenvolupada per INTECO "Cap a les Pautes WCAG 2.0" .
Durant els pròxims mesos s'aniran incorporant nous continguts que esperem siguen de gran utilitat per a totes les Administracions Públiques.
A més, els gestors de portals de les administracions públiques poden sol·licitar formar part de la Comunitat Accessibilitat en la qual es compartixen coneixements d'esta temàtica.
0 Comentaris
No hi ha comentaris